Foring av Gibbiceps
Inaktiv bruker

Jeg har en Gibbiceps på mellom 20 og 25cm, og lurer litt på hvor ofte den skal fores?
Jeg forer med "NUTRON STAPLES " og "NUTRON STAPLES green", men er litt usikker på hvor ofte den skal fores med det.
Har en bok som heter "Akvariets Lexikon" og der står det "Store dyr fra og med 30cm i lengde behøver daglig 6-8 tetratipstabeletter eller lignende, eller alternativt rikelig med alger".
Jeg har min i et 400 liters kar, og forer egentlig ikke så altfor mye med tabletter da den er ute hver natt å suger på vinduet, gjerne litt på dagen også.
Noen som har tips eller en matplan som jeg kan følge?
Hadde vært greit å hatt en rutine på maten som den skal ha=)
Mvh
Jeg forer med "NUTRON STAPLES " og "NUTRON STAPLES green", men er litt usikker på hvor ofte den skal fores med det.
Har en bok som heter "Akvariets Lexikon" og der står det "Store dyr fra og med 30cm i lengde behøver daglig 6-8 tetratipstabeletter eller lignende, eller alternativt rikelig med alger".
Jeg har min i et 400 liters kar, og forer egentlig ikke så altfor mye med tabletter da den er ute hver natt å suger på vinduet, gjerne litt på dagen også.
Noen som har tips eller en matplan som jeg kan følge?
Hadde vært greit å hatt en rutine på maten som den skal ha=)
Mvh
Postet 11.04.07 kl 01:55
Postet 11.04.07 kl 04:46
Inaktiv bruker

Såpass ja.. da får jeg vel prøve å gi den litt mer fòr slik at den skal holde seg fornøyd da Hvor stor er Gibbiceps'en din da?
Postet 11.04.07 kl 20:25
Postet 11.04.07 kl 22:32
Hei gibbien min er bare baby når jeg kjøpte den for 3 mnd siden var den 2 cm nå er den 7-8 har aldri sett noe vokse så fort før. frosne erter det må jeg prøve.. gibbisene er hardføre fisker, men mener de trenger variert for. og tro at en gibbi bare kan leve på alger i et akvarium tror jeg er feil. Espen kan ikke du laste opp ett bilde av gibbien din? utrolig fine fisker
Postet 11.04.07 kl 23:52
Inaktiv bruker

Jeg skal se om jeg får tatt et bilde i helgen. Min mor kommer hjem fra ferie i morgen, så da låner jeg kamaraet å skal se om jeg får tatt et bra bilde om den ikke gjemmer seg under stubben sin Den er per dags dato i et 140 liters kar... ja, jeg vet.. veeeeeeeldig lite, men det gikk lekkasje på 400 literen Det er fikset no, så den flytter inn igjen neste uke=)
Postet 12.04.07 kl 19:05
Postet 13.04.07 kl 08:18
Postet 13.04.07 kl 19:21
Inaktiv bruker

Da var fiskene flyttet over i 400 literen igjen, også har jeg tatt noen bilder av Gibbicepsen min=)
Postet 22.04.07 kl 22:04
Postet 26.04.07 kl 20:08