Går kuhlii-ål i mitt akvarie?

Akvariet mitt er på 160 liter, er ganske tett beplantet og er ganske lyst.
Fisken som er i akvariet mitt er:
9 stk. mollyer + 5 mollyunger.
3 stk. små praktbotia.
2 stk små maller. og
2 stk. skalarer.

Akvariet begynner derfor å bli ganske oppfylt av fisk så jeg lurer på om det vil passe med en liten gruppe kuhlii-ål (de bør være en liten flokk, er 3 nok?) Vil ålen og fiskene trives sammen?

På forhånd takk.
Skal ikke være noe problem, men kuhlii-ål er en stimfisk, så 3 stk er litt lite. 5+.
Om de ikke går, så svømmer de i alle fall

Ser ikke noen grunn til at kuhlii ikke skal kunne gå, om du har vannverdiene på rett sted
Du har i alle fall en del plass igjen på bunnen, og det er jo her disse vil oppholde seg
Takk for svar
kuhlii-ålen skal ha ph 5.5-6.5 vil det gå greit for de andre fiskene i akvariet også?
jeg har ph på 7.5-8.0 nå, det tar nok tid å få den ned til rundt 6.5, har dere andre måter å få ned ph, enn å skifte mye vann?
jeg tror springvannet jeg bruker i akvariet har ph på ca. 6, så da bør det vel ikke bli noe problem å få den ned til 6.5
Om du har så høy Ph i vannet, og så lav i krana, er det nok noe i karet som avgir karbonater til vannet.
Har du skjell\ koraller som dekor, eller i bunnlaget? Hvite stein?
Jeg hadde to sma konkylier funnet i saltvann men jeg tok dem ut pga. mye algevekst på dem, nå har jeg en diger saltvannskonkylie.
Burde den tas ut?
Konkyler er "skjell", som er bassert på store mengder kalsiumkarbonat. Dette er med stor sikkerhet grunnen til at Ph er der den er
Så ja, jeg ville lagt denne som pynt på hylla\ oppå karet i stedet
Konkylien er tatt ut, og jeg har gjort et vannbytte, så nå skal jeg straks måle phen igjenn. Jeg håper phen har sunket litt.
Viktig;
hvilken grus/bunnlag har du?
Jeg har mest 3-5 mm grus, blandet med ganske grov plantegrus.
Ok.
Hadde kuhlii-ål med en slags lavastein-grus, og det fungerte ikke. Den skal grave seg gjennom grusen. Går sikkert bra med 3-5mm.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap