Hørt om mosetypen Fissidens fontaneus?

Har bestillt meg noen moser fra Singapore, og utenpå den ene posen stod det: Fissidens fontaneus (med håndskrift).

Hva slags mose er dette? Dvs har den noe populærnavn? Jeg har bestilt Willow moss og Christmas moss i tillegg, men den jeg spør om er vel en tredje type? Jeg husker ikke sikkert hva jeg egentlig bestillte, om det var to eller tre typer mose.

Jeg finner ikke noe i plantebasen her ved søk på dette navnet.
Noen som har hørt om denne mosen? Den kom ferdig montert i et lite stykke dob.netting (ca 6 x 6 cm tipper jeg).
Jeg måtte selvfølgelig se om jeg fant litt informasjon om den

APC viser bilder og diskuterer egenskaper
her.

Noen fine bilder her også.
Tusen takk Det ser forresten ut til å være samme bilder på både de italienske og den engelskspråklige sidene.
Men gurimalla - når jeg ser de bildene igjen husker jeg hvorfor jeg bestilte den!

Se bare hva de har fått til med den her

Det som var litt synd, var at den ene posen med denne mosen var helt, helt brun... dau. Bare en knøttliten porsjon igjen, og det var den i gitter (den lille nettinggreia, mener jeg) Håper den vil gro hos meg!
Ja - kjempestilig var det! Håper du får fart i alle mosene dine, jeg - så skal jeg stille meg opp og tigge om avleggere
Oj, på den engelskspråklige forumsiden stod det noe.... den kunne bli brun (se død ut, med andre ord) og at det da kunne ta sin tid før den grodde tilbake.

Betyr det at mosen IKKE er dau om den er brun, men at det er håp?
Hjelp! Da må jeg løpe ut i søppelstativet og hente søppelposen jeg kastet den brune mosen i tidligere i dag!

Redigert;
Nå har jeg hentet den, tok den ut av posen og holdt den i hånden...og *urk*! Den har en forbløffende sterk stank av... salmiakk nesten. Eller er det sånn ammoniakk lukter?
Det virker ikke særlig sunt å hive noe med en så sterk lukt i et akvarium med fisk i?
Håper du får den til å gro kjapt!
For jeg håper det snart havner sånn mose i salgsannonsene ;P

Den var berre lekker!
Hvis du varsler om daue planter, så for du refundert pengene...
Det er i allefall tilbakemeldinger, om at det er folk som ha fått det...

Fikk en pose meg javamose med "killi pakken" min, som var helt brun.
Nå to\tre uker etter, er det en ca 10x10 grønn dott (ligger i en isboks, med lys om natten)
Jeg hev den brune mosen oppi en 28 liter det har vært yngel i. Kan ikke se noen yngel der lenger (tetra), det er bare noen få Kirsebærreker der. Der kan mosen ligge til jeg ser om det er noe håp for den
Den flyter i overflaten (den gjorde iallefall det i går kveld), så da kommer den nærmere lyset også.

Om det er noen yngel igjen der vet jeg ikke, men det får våge seg
Bestilte du fra Aquaticmagic? han har somregel info om mosen du kjøper
Den brune mosen sank ganske raskt - det gjenstår å se om den kommer seg.
Hei Mona O! Ikke for å kuppe tråden din, men jeg lurte på hvor du bestillte mosen din?
Lucky1
Hei Mona O! Ikke for å kuppe tråden din, men jeg lurte på hvor du bestillte mosen din?

Kjøpte den hos AquaticMagic på eBay, det er en nettbutikk i Singapore. De har veldig, veldig bra rating og tilbakemeldinger fra folk.
Takker!
Utvalget er nemlig ikke så stort i nærheten der jeg bor.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap