sandsnegler og rivaler?

har sandsneglene noen fisker eller maller som de helst ikke skal gå sammen med?
Kulefisk skal helst ikke gå sammen med sandsnegler. Sandsneglene har så hardt skall at kulefiskene kan knekke tennene sine når de spiser de.

enn de andre fiskene da??? Er sandsneglen noe de fleste fisker vil komme til å hakke på?
Botier generelt er kanskje ikke det beste valget når man har snegl generelt. Ellers har jeg ike hatt problemer med noe av fisk og snegl.
Forskjellige botiaer tar snegler. Palettciklider og endel guramier gjør det også.

Er det slik at du er redd for at fiskene dine skal spise opp sandsneglene? I såfall kan du ta det med ro. Sandsnegler er en art som formerer seg eksplosivt i karet, og det vil alltid være mange under grusen, der fiskene ikke får tak i de.

Det er ikke noe serlig når sandsneglene blir så mange at de henger på akvarieglasset i hundrevis.
Det var det om fiskene spiser opp sneglene jeg tenkte på ja! Tenkte jeg skulle prøve med noen(eller en) sandsnegle i karet der jeg har biltemasand. Dette skulle visst være en grei ting å ha i slik fin sand.

Blir de noe problem å redusere etter hvert? Om man kvitter seg med litt etter hvert om man ser de formerer seg raskt skulle vell bestanden kunne holdes i sjakk? Eller er det noen andre som har erfaring med dette???
Min erfaring er at de ikke er så lett å bli kvitt. Nå har jeg jo selv puttet de i karet pga fin sand, og de gjør jo ingen skade.

Jeg liker egentlig snegler i passe små mengder, men av og til blir disse litt mange.
Da tar jeg en svamp, og soper innsiden av akvarieglasset hvær morgen med det samme lyset kommer på i en periode. Da er sneglene ute av sanden, og er lette å ta.

Så lar jeg livet gå sin gang en stund, inntil de blir for mange igjen.
ok. Er disse vanskelig å skaffe?
Henger meg på litt her...

Jeg har forstått det slik at sandsnegler ikke spiser på plantene... gjelder dette også hvis de blir mange?

Vil de klatre ut av karet hvis ikke dekkglasset dekker hele toppen, eller vil det stort sett gå greit? Det gjør ikke noe om én tilfeldigvis er på vandring, verre om det blir mange ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap