Røtter eller lignende som vokser ut av planten min

Jeg viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette,så jeg bare postet det her jeg.
Jeg har en bacopa monnieri som står i et slags glass på 14 liter.
Jeg satte den i vinduet fordi det ble for mye stengler i forhold til blader.
Han vokste utrolig bra.
Men så begynte det å vokse noe som lignet på røtter ut i fra den over alt og i vannet fløt det masse slikt.
Så i går klippet jeg av det av plantene som hadde vokst over vannflaten og klippet av de røttene.
Hva er de røttene og hvorfor kommer de?
Og var det lurt av meg å klippe dem av?
Hvilken farge har de?

Hvis de er hvite, og vokser fra plantestengelen, så er det "luftrøtter" som nesten alle stengelplanter kan få.

Hvis de er grågrønne,forgrenede, og vokser ut fra alle deler av planten, så kan det være alger.

Det beste hadde vert om du kunne få tatt et bilde, så kunne vi sett hva det var.
de er hvite ja, og vokser kun ut av stengelen.
er det greit at jeg klippet det av eller?
tror ikke kameraet vårt fungerer, det funker av og til og av og til ikke.
vis dere må se bilde kunne jeg tatt med mobilen men det ville ikke blitt så bra bildet.
Det du beskriver er luft\vannrøtter. Det gjør ikke noe at du klipper disse bort.

Stengelplanter setter lett røtter, og skulle du få lyst til å formere planten din, kan du bare knipe stengelen av på midten, og sette toppen ned i grusen.
Da vil toppdelen sette røtter fra bruddstedet nede i gusen,og rotdelen får fort en eller flere topper.


Ja, har hørt dette med å knipe av før, men fikk vite at det var bedre å klippe av.
Så det har jeg gjort, men det er ingen som har slått rot i bunn, muligens siden det er glass grus?
Har hatt den ute i fra potten i ca 1/2 år nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap