Biofoam filter
Postet 15.04.07 kl 23:25
Postet 15.04.07 kl 23:58
Postet 16.04.07 kl 00:11
Postet 16.04.07 kl 00:16
Postet 16.04.07 kl 08:03
Sølvi GullaksenMen det bråker jo noe sinnsykt. Er dette normalt?
Ikke alle bråker sinnsykt. Er det en gammel pumpe du har kanskje? Jeg har en gammel som er sinnsyk - hehe. Like før den hopper bortover gulvet. Jeg bruker den ikke, men har tenkt at hvis jeg setter den oppå skumplast eller noe sånt, så kanskje...
Postet 16.04.07 kl 08:14
Det er to typer lyder fra et luftdrevet filter... Det er lyden fra selve "motoren"(kan man kalle det motor?) på luftfilteret, og så er det lyden av luftboblene.
Lyden av boblene vil alltid være der, men lyden fra filteret er varierende, avhengig av merke og hvordan den er plassert mot underlaget.
Blir den stående og vibrere, så er det temmelig bråkete. Da kan det hjelpe å sette den på et mykt og stødig underlag, slik som Tom Lewis sier.
Lyden av boblene vil alltid være der, men lyden fra filteret er varierende, avhengig av merke og hvordan den er plassert mot underlaget.
Blir den stående og vibrere, så er det temmelig bråkete. Da kan det hjelpe å sette den på et mykt og stødig underlag, slik som Tom Lewis sier.
Postet 16.04.07 kl 08:24
Postet 16.04.07 kl 08:31
Postet 16.04.07 kl 08:37
Det kommer an på filteret og om det er for kraftig, eller ikke? Mange filter kan reguleres ned, men da vil jo filtreringen reduseres også. Hvis du ikke har regulator på filteret ditt, så finnes det kraner som kan justere luftmengden, eller klemmer som kan strupe luften.
Jeg ville valgt en krane som har flere utganger dersom du kunne tenke deg å bruke luftpumpen til andre ting også...
Jeg ville valgt en krane som har flere utganger dersom du kunne tenke deg å bruke luftpumpen til andre ting også...
Postet 16.04.07 kl 08:43
Postet 16.04.07 kl 08:49
Postet 16.04.07 kl 09:22
Du bør være obs på at enkelte pumper, spesielt eldre, ikke er helt glade i struping. Mekanismen jobber hele tiden for å dytte ett vist antall liter luft ut, og struper man dette, kan en rett å slett risikrere at membranen takker for seg. Tror nok jeg ville satset på en ny luftepumpe i stedet. F.eks Eheims er stillegående, justerbare (der en justerer effekten på mekanimsen, ikke trykket) og verdt hver en krone
En luftepumpe av de typene de fleste av oss bruker, har ikke motor. Her er det en eller flere elektromagneter som går fram og tilbake (i takt med frekvensen på spenningen i veggen), og som på denne måte opererer en bitte liten blåsebelg. Det er her problemet i mange pumper ligger: magnetene er for dårlig tilpasset, i tillegg til at de står på ett underlag som ikke absorberer deler av vibrasjonene. Da blir det bråk Om membranen er av en billig type gummi, vil også denne kunne gi litt lyd
En luftepumpe av de typene de fleste av oss bruker, har ikke motor. Her er det en eller flere elektromagneter som går fram og tilbake (i takt med frekvensen på spenningen i veggen), og som på denne måte opererer en bitte liten blåsebelg. Det er her problemet i mange pumper ligger: magnetene er for dårlig tilpasset, i tillegg til at de står på ett underlag som ikke absorberer deler av vibrasjonene. Da blir det bråk Om membranen er av en billig type gummi, vil også denne kunne gi litt lyd
Postet 16.04.07 kl 10:36
Postet 16.04.07 kl 11:16
Postet 16.04.07 kl 14:07