Mål med livet

Inaktiv bruker
hehe, jeg liker så godt sånne tråder som ikke har så mye med fisker å gjøre:P så tenkte å starte en tråd hvor folk kan fortelle litt om hva som egentlig er målene med livet deres, interessant å høre
Vegen blir til mens eg går ;)
Mange viktige ting i livet mitt, både personer og hendelser, har intruffet ved tilfeldigheter....
En kan sette seg mange mål underveis, men ofte er det tilfeldighetene som råder likevel
Jeg har i løpet av livet hatt mange drømmer, og mål som har blitt knust før jeg har fått forsøkt meg. Jeg har latt andre fortelle meg at jeg ikke klarer, og ikke er god nok, eller som har satt spørsmålstegn med hvorfor akkurat jeg skulle få oppnå mine mål når andre ikke fikk det.

Til slutt trodde jeg vel at jeg fikk holde meg der jeg var, og ta til takke med det som skjedde, uten å forsøke å styre livet mitt i noen som helst retning.
En dag var det nok. Jeg ga meg selv to valg; "enten gjør du et lite "opprør" mot det livet du lever nå, eller så resignerer du totalt".

Etter fire (innimellom tøffe) år, masse arbeid med egen psyke og selvtillit er jeg i dag en helt annen person enn den jeg var. Dette kan jeg takke mange mennesker for, bla min kjære samboer ( han kom inn i bildet etter opprøret mitt) som hele tiden har krevet at jeg har tatt egne valg, og har latt meg ha egne meninger, jeg kan også takke nye, gode venner som aldri har vært redd for å fortelle meg at jeg er viktig i deres liv.

Nå har jeg igjen begynt å sette meg mål i livet, ikke store, men de er MINE mål ;0)

Første målet jeg har nådd er at jeg om en måned er ferdig utdannet sykepleier!

Mitt andre mål, som jeg har innen rekkevidde nå, er at jeg skal nyte livet, og begynne å gjøre ting uten å være redd for hva andre synes om meg.

Jeg har begynt å leke med tanken på å ta lappen, noe som har vært en kjempe skummel tanke for meg, men hvorfor i alle dager skulle jeg ikke klare det jeg og da?

Jeg begynner rett og slett å bli litt tøffere, og det er en god følelse.

Jeg har ett hovedmål, og det er å prøve å gjøre verden pittelitt bedre

Under dette er det flere delmål, som sammen vil bidra til hovedmålet, og disse er feks
- Få en god utdannelse (noe jeg føler jeg har gjort)
- være faglig dyktig i jobben min
- behandle personer med tannlegeskrekk slik at de klarer å opprettholde en god tannhelse
- være en god samboer, venn, datter, søster osv

Litt "Kardemommebyloven", men men
Tinesol har allerede gjort verdenen til dama mi bedre;0)
I allefall tennnene;0) Bzzzzzzzzzzz

Mine mål er:
-Å kunne hjelpe andre, særlig de som ikke er 100% selv hjulpen.
-Finne ut noe som kan forenkle hverdagen til noen med nedsatt funksjonalitet.(hjelpemidler)
-Gi datteren min den beste oppveksten.
-Ellers være snill og grei(sitat: kardemomme loven)
Har jeg ???
Ojoj... nå lurer jeg fryktelig på hvem dama di er
Inaktiv bruker
Hehe, mange gode mål for livet her ja Det er vel sant det med tilfeldighetene, det viktigste og mest vanlige er vel å ønske at man kan utrette noe bra, leve livet, kose seg, og selvfølgelig familie og sånt, men resten er vel stort sett overlatt til tilfeldighetene ja

Bra at du bestemte deg for å gjøre det du egentlig ville, Gry! Ikke la andre si til deg at du ikke kan, nå liker ikke jeg ordtaket som sier at man kan bare man vil nok, i og med at jeg dessverre ikke tror det er slik virkeligheten er, men jeg tror de fleste kan gjøre livet endel bedre ved å lytte til seg selv, til og med de små avgjørelsene i livet har mye å si

Kan jo nevnte et annet sitat av Zappa, ingen som har sagt flere bra ting enn han etter min mening :P :

If you wind up with a boring miserable life just because you listened to your mum, your dad, your priest, some guy on television, or anybody telling you how to do your shit, then you diserve it!
Hehe, godt sitat, men det finnes jo mange som blir så ned-psyket av andre mennesker at de ikke har skyld i at de ikke får utrettet noe i livet. Er man trykket langt nok ned, kan det for noen være umulig å reise seg igjen.

Støtter deg der Gry!
Har fatisk vert der noen år selv, akkurat på kanten.+ litt over en gang...

Ta alle dine erfaringer, å bruk de positivt.
Det er mitt beste råd!
Det fikk meg opp på skinner igjen, kan ikke tenke meg bedre liv enn jeg har nå...

TiE
Støtter deg der Gry! Har fatisk vert der noen år selv, akkurat på kanten.+ litt over en gang... Ta alle dine erfaringer, å bruk de positivt. Det er mitt beste råd! Det fikk meg opp på skinner igjen, kan ikke tenke meg bedre liv enn jeg har nå...

Enig, jeg har det bedre enn noen gang. :0)
Tilfeldig bekjentskap
© Høyer'n
Reklame for plussmedlemskap