Romdeler / kortsiden mot veggen

Hei

Har et 248L som står som romdeler (med kortsiden mot veggen)
http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=2988

Har nå begynt å tenke på å redesigne karet.

Finnes det noen med tips (gjerne link til bilder / artikler)
for nettopp slike kar ?

Sliter litt med å komme igang..

Mvh
Eivind
Kanskje du kan si noe om hva du kunne tenke deg? Eller kanskje hva du vil ha som fisk. Kanskje et plante akvarie?

Du har mange muligheter.
Hei

Jeg kunne faktisk tenke meg et plantekar, men med endel fisk.

Hvilke planter og fisk skal jeg nok klare å finne ut av.

Det jeg har mest problemer med å finne ut av er hvordan karet skal se ut i den kort-enden som ligger intill veggen.

Har forsøkt å finne bilder/forslag på webben, men foreløpig uten hell.

E;>
Jeg er superfersk på akvarie, og helt uten greie på design, så jeg er like interessert i tips som deg!
Jeg har også akvariet som romdeler. Det er mye mindre enn ditt, 160 liter.
Det jeg fant ut, er at i dagslys ser ikke fiskene så fine ut når de får "gjennomlys" fra vinduene. De får ikke sollys, altså, men det blir jo en lys bakgrunn, da.
Derfor satser jeg nå på å plante ganske kraftig langs midtaksen (på langs) i akvariet, og lar de få ha svømmeplass på begge sider.
Jeg har ingen nye bilder akkurat nå...

Jeg har innvendig filter (to stk, faktisk...), og de henger naturlig nok på den kortsiden som er mot veggen.
Nå har jeg fått litt lyst til å bytte til utvendig filter, men det koster jo litt penger... Så jeg tenker kanskje som en midlertidig løsning å lage en hjemmelaget bakgrunn som skjuler filterne i den ene kortenden.
Tenker å lage den av sort plexiglass som jeg limer på noen røtter, kanskje. Det vil forbedre filterkapasiteten også. Jeg har en skisse liggende på profilen min. Litt smått, men har di gode briller, så ser du kanskje hva jeg mener...
Stilig lys du har over, forresten!
Har du bare dekkglass over, og så de lampene over?
Hva slags lys er det i dem?
Det blir vel kanskje ikke like god belysning som i lysrørene i et vanlig armatur, men det var pent å se på!
Blir de noe i veien når du skal gjøre noe oppi karet, eller kan du heise dem opp på noe vis?
Sukk... jeg har et gaaaammelt rammekar. Det karet ditt så så elegant og "luftig" ut i forhold...
eivind
Hei Jeg kunne faktisk tenke meg et plantekar, men med endel fisk. Hvilke planter og fisk skal jeg nok klare å finne ut av. Det jeg har mest problemer med å finne ut av er hvordan karet skal se ut i den kort-enden som ligger intill veggen. Har forsøkt å finne bilder/forslag på webben, men foreløpig uten hell. E;>


Hmm, delen som står inntil veggen bør kanskje ha noen høge greier? Tette planter, røtter etc?
Ellers er det kanskje viktig å plassere objekter i midten av karet (hele veien, altså) siden det skal beskues fra begge sider?

KES
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Noer
Reklame for plussmedlemskap