Tropheus Bilder (side 171)

jeg tenkte ikke på vitamin innholdet nei, men innoldet av proteiner samt lite fiber og en go del aske som er der til og tynne maten ut så du får mere for pengene.


Evolution:
Har dere mye yngel for tiden?
Hvor mye yngel får hver fisk?
Stripper dere hunnen?
Evolution
2nelise mat slik du har gjort, det funker for deg,



"Vart du skræmt no?" Ja det ble jeg faktisk. Forklaringen på eksperimentet deres kan ikke være at NLS fòret synker raskt ned, mens spirulina (osi) flyter lenge før det synker ned. Hvis dere hadde yngelen i netting i karet, at NLS fòret rett og slett synket ned og igjennom nettingen, og at fiskene ble avmagret og døde fordi de rett og slett sultet ihjel? Kan det være en tanke?
skulle jeg matet med ocean nutrition hadde det blitt Cichlid Vegi Flakes da denne innolder mye mindre proteiner,

lavft protein innhold og høyt innhold av fiber er det optimale.
men forsøker og styre unna produkter som inneholder aske for det er bare for og få mere for pengene
Jepp, det er en logisk forklaring. Dere hadde ynglene i hvert sitt nett i hovedkaret. Jeg har selv sett med mine egne øyne hvor raskt NLS fòret synker ned kontra knust spirulina. Fòret har rett og slett synket så raskt at det forsvant igjennom nettingen før yngelen fikk spist. Ergo så sultet de ihjel.
Vi har et eget kar til all yngel. Fiskene var friske og fine helt til NLS kom i hus....Matet de meget forsiktig. En etter en døde sakte men sikkert. Så jeg tørr ikke bruke denne maten uansett hvor mye dere roser den opp i skyene
det var de voksne livuane som døde på den måten. ser jo selvsagt på de spiser det avgjør jo hvor mye mere mat de trenger og nette er så fin masket att alll mat som ikke blir spist ligger på bunn. ''

Både saffen og oss har nå hatt lignende erfaringer med NLS og trekker vår konklusjon att dette var ikke bra for oss.'



Nei nå er det rolig med yngler for tiden men mellom 5 og 15 er vanlig,
vi har gjort begge deler, men nå får de være i fred orker ikke det maset med stripping, vi har innredet med mye steiner i troffe karene og skal la de få spytte i karet. vi har bare 2 grupper nå. venter en stor gruppe med petrochromiser innen mai mnd. så har vi laget ett kar med store flotte meget blå frontosaer lelupi og calvus samt tretoser og ocelatus


maten ble knust til pulver og jeg ser på hver eneste mating av våre fisker. så sult var ikke problemet nei,
Ver det NLS cichlid forumla eller Thera-A dere ga?

Hva er statusen på livuaene deres Erik og Vibeke?
Hva som har skjedd hos dere vet jeg ikke, men tviler på at det har med NLS å gjøre.

Jeg bruker OSI spirulina og NLS Grow til yngelen hos meg og de vokser veldig bra. De voksne får de samme, men med litt Tetra Pro Vegi som supplement.

Så på bøtten som Evolution, Saffen, 2nelise fikk NLS fra så er utløpsdatoen 06/2011. Dessuten bruker jeg fra den samme bøtten og her er ingen problem
Hva som har skjedd er veldig mystisk!

* Astrotilapia Burtoni yngelen får kun NLS Grow og vokser som bare det, ingen frafall i det hele tatt!

jeg skifter 30-40% vann 1-2 ganger i uken.
Jeg skjønner ingenting lenger, og blir mer og mer forvirret. "så OSI er det beste å gi tropheus, mon tro hvorfor Roger ikke bruker det fòret da".

Jeg skjønner ingenting av dette, sikker på at du ikke tuller med oss? Det er fredag den 13 i dag, ikke 1 april
friske og fine men vi mista noen mest sannsynelig pga NLS foret.
Ellers er alle fine og store i strørelsen, men de er ikke så leke villige det har de aldri vært.

de blir nok værende her for alltid. ingen slår livuane i farge synes jeg da.

ynglene fikk noe growth greier og hva de andre fikk veit vidar var en prøve fra han.
De som har kjøpt NLS hos meg har kjøpt følgende:

- New Life Spectrum Grow Formula
- New Life Spectrum Cichlid Formula
Mine har også vokset veldig bra med NLS. De er så ovale og fine i fasongen, og det gjelder faktisk både foreldre og barn. Så dere har eliminert alle andre mulige forklaringer på fiskedøden? Håper det da det ville være meget tragisk å la et godt fòr få skylda for noe det ikke har påført fiskene.

Jeg kommer ihvertfall til å fortsette å gi de voksne NLS, de simpelthen elsker det, vokser bra og leker støtt og stadig. Jeg kommer faktisk til å gi grow til yngelen videre fremover.
Var fiskene VF? Eller F1?

Snakket med Kent hos Nols og han sa at en måtte være varsom med å gi annet enn spirulina til VF, Da disse hadde en mye mer sensitiv mage enn feks. F1,F2 o.l.
Måtte ta all foring gradvis og svært langsom introduksjon av nytt for, som ikke var ren spirulina..
Kan de være noe?
De voksne fikk vanlig nls og ynglene fikk growt. Testen er gjort med hensikt og teste maten på tropheus.

det er ikke mulig att alle de 10 som fikk NLS growt skal dø uten at maten har noen og si når de 9 andre lever i beste vellgående som bodde 1 cm lengre bort i karet, de gikk i samme kar med samme vann og alt.
skal ta bilde av nette når jeg har strøm på kameraet. men det har finere masker en myggnetting. nesten som en strømpebukse for damer for å si det slik.

den voksne guppen livua er i ett annet kar, de fikk NLS som er i større biter servert med osi og tetra. vedlig raskt etter begynte noen og henge vi stoppet da mating med NLS. det resulterte i at de som hang sultet mest sannsynelig pga en forstoppelse lignende ting det var noen voksne men unge og rene voksne VF.

at livuane kan være noe annet ja, men det er veldig rart det kom når vi begynte på det. og det med ynglene

Roger har akuratt fortalt meg at han fikk problem med sine fisker når har bruke NLS de lignet på våre. det gjør at jeg kan være enda sikkrere på at NLS skapte problemen for oss.

Som sagt tidligere så vurdere vi også og bruke flakforet til roger det er like dyrt og det har nesten det samme innolde som OSI. dette med tanke på at det er enkler og skaffe, slipper alt det toll og sende tid greiene
vi mistet 1 voksen moliro og veldig mangen yngel. Jeg skal ikke være så påståelig at jeg kan garantere at det er maten, men det var etter det at det gikk gale.

Ellers her i hus så er det 2 moliro som tygger og 1 hestenese Hestenesen har ikke hatt yngel på en del mnd nå så det var litt morsomt. De er fantastisk nydelige de ynglene som vi har fra første kullet.

Og pertoene er helt sinnsyke. Som min kjære sa så er det tropheus på speed heheh. Og jeg håndmater de vær gang. Blir litt napping på fingrene men det går så fint så Virker som at håndmating ikke er noe nytt for de. Er veldig tamme og er fryd og se på. De fyller hele karer selv om det ikke er så mangen oppi der.
Vidar hvordan forklarer du det med de ynglene og kan si det ikke har noen med maten og gjøre? 9 av 10 lever og 10 av 10 er borte?

jeg kan ikke si 100% at det foret tok livuaen men jeg kan si med sikkerhet at det gjorde den med ynglene for der er det ingen andre muligheter. det gir en enda mer forsterkenede teori at når saffen og de opplever det samme.

og at roger hadde lagt NLS på hylla også etter samme resultat gir meg enda mere prosent på at det var foret.

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap