Tropheus Bilder (side 172)

Evolution
Vidar hvordan forklarer du det med de ynglene og kan si det ikke har noen med maten og gjøre? 9 av 10 lever og 10 av 10 er borte?


For å være ærlig så aner jeg faktisk ikke Erik, men det hele er utrolig merkelig!

Har ikke hatt noe problem hos meg med bruken av NLS, så det er kjipt å høre at dere har hatt problem.

Når det gjelder Grow, så bruker jeg det fra fiskene er ca. 1 uke gamle. Jeg tar en liten kopp med vann og drysser noen få pellets oppi der og venter 15-20 min så tilsetter jeg det i akvariet.


Når jeg nå har lest gjennom alt som er skrevet i dag, så syns jeg det er merkelig at foret (NLS) skal ha negativ virkning.


* Jeg er enig med deg Erik i at OSI Spirulina er det sikreste!

Skal se om jeg får tatt bilder av Canary ynglene som viser hvor fort de har vokst med NLS.


Ellers hvordan går det med de nye fiskene deres da?
Jeg har aldri sett mine tropheuser i bedre form en nå som de går utelukkende på NLS Thera-A, men dette temaet kan man diskutere til vi blir grønne.. Faktumet er at det er mange tusen som bruker NLS med godt resultat, og sikkert like mange som gir NLS skylden for soten eller andre problemer. Hva som er sannheten er som dere skjønner umulig å si, men er man usikker vil jeg anbefale OSI. Det er vel ingen som har påstått at OSIen har tatt livet av fiskene sine. Når det gjelder OSI og roger, så har vel han brukt noen hundre kilo av dette foret, så han godkjenner sikkert bruken
Kristian
Jøss Kristian, så du har N`konde yngel. Hvor mange har du, hvor gamle er de?

Jeg ønsker virkelig å overta de. Bytte mot en gruppe Bright Red yngel
Evolution
så det vi ble enig om er jo NLS til den som vil og at OSI er den sikreste veien. så spør jeg dere, hvorfor ikke bare bruke den sikreste veien vist det finnes usikkerheter?;-)


Helt enig med deg her Erik! OSI er "safe", men siden NLS fungerer utmerket så kommer jeg til å fortsette til jeg evt. erfarer noe annet. *bank i bordet*

Hvor kjøper Roger foret sitt da?

Har en halv bøtte igjen med OSI, så jeg må bestille mer. Men dersom Roger har en god erstatning så kunne det vært bra.
veit ikke men tenkt og kjøpe direkte fra han så slipper æ og styre med frakt toll osv hehehe.
men blir nok til at vi holder oss til OSI. det var like dyrt begge delene.....
men vi skal inn med en osi bestilling nå om ikke så lenge.
Noen som har prøvd Tropical sitt spirulina forte flakfor??

Jeg har spurt om og få dette foret til en prøve, og jeg ga dere resultatene. Jeg har ikke nevnt noe om noen og synes at andre skal få vite hva som er gjort og hva resultatet er.

Hvorfor skal jeg ta kontakt med produsenten? Produsenten har ikke sagt dette er til troffer han. Jeg gjorde testen i regi av meg selv, og med den hensikt og teste det på en liten gruppe fisk før de andre fikk den.


Linda Kristin
Noen som har prøvd Tropical sitt spirulina forte flakfor??


Jeg har dette. Men mine troffer vil ikke ha det... Men tror det er fordi de er blitt for godt vandt til granulat (granugreen/red). Får flak 1 av tre foringer. Kommer nok til å bruke dette til yngel
Oki.
Kan jeg spørre hvor du kjøpte dine troffer. Ser du henviser til Kent oppi her. Kjøpte du dem der??
Har selv en liten "softspot" for tropical sitt for da jeg syntes det er veldig bra i bruk, men igjen har jeg kun testet dette på malawi så det gjenstår og se hva troffene sier.

Mvh Linda
Ja kjøpte dem av Kent.
Mariflyfly
[QUOTE=Linda Kristin]Noen som har prøvd Tropical sitt spirulina forte flakfor??


Jeg har dette. Men mine troffer vil ikke ha det... Men tror det er fordi de er blitt for godt vandt til granulat (granugreen/red). Får flak 1 av tre foringer. Kommer nok til å bruke dette til yngel

De kommer sikkert til og spise det til slutt Det som jeg har erfart med de gruppene som vi har hatt, er at de er veldig kresne. Når de først har vendt seg til ett for så skal de ha det..
Sjekk den fiskesuppa i begynnelsen da Fisk for noen tusen der gitt!
<embed src="http://www.youtube.com/v/l2278FcA3Bc&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Den 20.04.2007 skrev Kristian Hennig;
"Tenkte jeg skulle starte en liten Tropheus bildetråd her.."

Han viste nok ikke hvor feil han tok, fordi denne tråden er nå på over 3400 innlegg og en mengde med bilder. Spesielt i starten av tråden flommer det over av flotte Tropheus bilder.

Ønsker at dette skal fortsett i denne offisielle fortsettelsen av Kristian sin bildetråd.

Jeg håper at gjennom å dele tråden er det mulig å starte på nytt, med å dele erfaringer, bilder samt opp / nedturer med hold av tropheus.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristian Kløften
Reklame for plussmedlemskap