Vurderer nytt kar

Har mulighet til å kjøpe et kar rimelig, karet er spesialbestilt men ble ikke hentet av kunde i butikk. KAret har de noe spesielle målene 150*40*40

Dette må da være et glimrende akr til endel maller f.eks? Tenke da bla på halvstore L-maller.... og hva synes dere om en pris på ca 1500kr for dette karet ? (Karet er helt nytt)
Høres ut som en akseptabel pris. Regner med det er uten tilbehør som armatur, etc...?
JA det er kun karet. Tilbehøret får jeg ta litt etterhvert når jeg får råd og det dukker opp brukt utstyr. Kan bli noen kroner for lys og pumpe til et såpass kar
Syntes prisen er helt ok og vel så det
Sammenlignet med akvarieudstyr, tilsvarende kar kommer der på 1520 + frakt på en del lapper. Så dette er det ikke noen grunn til å spekulere i, om det er noe slikt du er ute etter
Aquazoo.no - Til sammenligning
I Bergen koster et Aqualine helglass 240 L KR1569,-
Lokal utkjøring rundt 100 kr.
Gjett om jeg har vært inne på sidene deres og siklet mange ganger
Aggi
I Bergen koster et Aqualine helglass 240 L KR1569,- Lokal utkjøring rundt 100 kr. Gjett om jeg har vært inne på sidene deres og siklet mange ganger ;)

Det var for å si det rett ut, en meget behagelig pris. Greit nok er dette "masseproduksjon", og det er alltid billigere enn spesialmål.
Prisen på utkjøring er heller ikke gærn den (tro om de kommer til meg med dette for en hudrings, eller en camilla som det tidligere i ukable kalt )
Tja... trur du må ut med noen flere camillaer, da, ja.....
Alternativt, rett og slett flytte til Bergen...
Hvis du flytter i kveld, Frank, så får du med deg auksjonen på Akvariet i morgen ;P
Har ikke fått endelig pris enda men liker dette karet pga lengden.... perfekt akvarie til å lage en bekk-biotop Innsug ene enden, utblås i andre.... gøygøy

"Vanlige" 240 liker jeg ikke da de ofte er for høye kontra lengden, det blir ofte mye "tomt" vann synes jeg
Ja, hvis man bare skal fylle bunnlaget, så er jeg enig med deg.
Aggi
Ja, hvis man bare skal fylle bunnlaget, så er jeg enig med deg.

Hæ? Den forstod jeg ikke.

men etter min erfaring vil mange fisk, også "midt og toppsjikt" trekke mot bunnen i et akvarie-eller helt mot toppen. I mon 128l f.eks har jeg maller, tetraer og guppyer, dvs fisk som skulle fylle hele karet. Men 3. og.4 /5 del av karet er nesten alltid helt tom, fisken samler seg ved bunnen eller helt øverst.
Med å bare fylle bunnlaget, så tenkte jeg på bunnfisk og sånt... I mitt kar så er fiskene over alt
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap