Hvilken pestsnegle er dette? (side 2)

Hvordan får jeg sneglene løs fra fra glasset? Uten å ødelegge dem?
Du skyver dem opp etter glasset til det ikke er mer glass Jeg ville ikke prøvd og dratt de av da de lager et vakum når de lukker skallet
Jeg søkte rundt etter ferskvannsnegle på nettet, og fant en skallform som de kaller capshell. Fant ikke særlig med bilder, men her er en side som har forskjellige skjellformer.... Du kan bla litt i linkene der...

Her er også noe... Men denne er visst svært sjelden
Her var en enda bedre side om diverse ferskvannsnegler Du får se om noen passer. Kjekt å vite, hvis du vil selge dem

Se alle disse kule sneglehusene, forresten :)
Tusen takk for de sidene!

Nå fant jeg ut hvilken det er!
Det er Acroloxus lacustris!!!

Har du å selge av denne sneglen?

Ser det er gammel tråd, men spør jeg as...
Er nok ingen som selger disse. De blir maks 3,5mm store, og er utrolig vanskelig å ta ut at et akvarium uten å drepe de.
De aller fleste har hatt disse i akvariene sine, men de blir raskt snacks for fisk, så man klarer ikke ha de sammen med fisk. Hadde mange i rekeakvariet, men satte inn noen yngel, og 2 dager etter var de borte.
De er ikke noe å se på heller siden de er så små...
Kine Kristine
Er nok ingen som selger disse. De blir maks 3,5mm store, og er utrolig vanskelig å ta ut at et akvarium uten å drepe de. De aller fleste har hatt disse i akvariene sine, men de blir raskt snacks for fisk, så man klarer ikke ha de sammen med fisk. Hadde mange i rekeakvariet, men satte inn noen yngel, og 2 dager etter var de borte. De er ikke noe å se på heller siden de er så små...


Jegersneglene mine er minst like sultene som de fisken dine der! Så om de er å få tak i, så kjøper jeg! Om de så følger med på en glatt stein eller noe sånt. :p

PS: En får kjøpt snegle feller. Så å få de ut kan ikke være så vanskelig. Om en bare vil!

Gomp
[QUOTE=Kine Kristine]Er nok ingen som selger disse. De blir maks 3,5mm store, og er utrolig vanskelig å ta ut at et akvarium uten å drepe de. De aller fleste har hatt disse i akvariene sine, men de blir raskt snacks for fisk, så man klarer ikke ha de sammen med fisk. Hadde mange i rekeakvariet, men satte inn noen yngel, og 2 dager etter var de borte. De er ikke noe å se på heller siden de er så små...


Jegersneglene mine er minst like sultene som de fisken dine der! Så om de er å få tak i, så kjøper jeg! Om de så følger med på en glatt stein eller noe sånt. :p

De vil blir spist opp for fort. Er bedre å skaffe sandsnegler, eller vanlig damsnegle.
Inaktiv bruker
Dette er lav toppluesnegle og det står om den i basen. Hvis du fore lite så kjæm den bort.
Kine Kristine
[QUOTE=Gomp][QUOTE=Kine Kristine]Er nok ingen som selger disse. De blir maks 3,5mm store, og er utrolig vanskelig å ta ut at et akvarium uten å drepe de. De aller fleste har hatt disse i akvariene sine, men de blir raskt snacks for fisk, så man klarer ikke ha de sammen med fisk. Hadde mange i rekeakvariet, men satte inn noen yngel, og 2 dager etter var de borte. De er ikke noe å se på heller siden de er så små...


Jegersneglene mine er minst like sultene som de fisken dine der! Så om de er å få tak i, så kjøper jeg! Om de så følger med på en glatt stein eller noe sånt. :p

De vil blir spist opp for fort. Er bedre å skaffe sandsnegler, eller vanlig damsnegle.

Poenget ER at de skal bli spist opp fort! ... (Jeg fôrer bare med overskuddet av snegler. Når det blir så mange at vannet blir overbelastet om jeg ikke enten dreper noe selv, eller selger eller gir bort...)

Har sandsnegler og damsnegler, og skivesnegler, og eplesnegler, og tigernsnegler, og jegersnegler.. Er ALLTID på utkikk etter nye arter!

Har oppdrett på alle typene unntatt tiger! (Har ikke brakkvann.)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap