Til dere som har Kulefisk! (snegler til middag) :P

Hvis dere skal gi Kulefiskene deres snegler, må de være levende da?

Overlever Pestsneglene i posten?

Har en million pestsnegler, så jeg tenkte jeg kunne selge dem!

Eplesnegler overlever postgang, så jeg tror nok det går utmerket med pestsnegler også
Pestsnegler overlever det meste, tror jeg. Etter det jeg har lest her på AF, overlever de til og med snegledrepermiddel Så pestsnegler skal nok greie postgangen også. Bare sørg for at de har litt vann å holde seg i. Den gangen jeg kjøpte meg posthornsnegler, fikk jeg dem tilsendt i en halvlitersflaske. Det fungerte strålende. Vel, 2-3 snegler hadde tatt kvelden underveis, men det var mer enn nok igjen til meg Jeg tar gjerne imot snegler, selvsagt
Kan Kulefisk spise alle slags snegler?

Jeg vet ikke hvordan snegler jeg har :S
Hmm, kanskje jeg skulle ta meg tid til å plukke snegler fra den sneglenefengte 54-literen og sende avgårde til en kulefiskeier.
Kuler tar det meste av snegler, men skal ikke ha sandsnegler (dessverre - for det har jeg massevis av). Dette fordi skallet på sandsneglene er for hardt (om det er pga. utformingen eller tykkelsen, har jeg aldri helt fått med meg - har hørt begge deler egentlig), så de kan brekke tennene på det. Ellers vet jeg at også Bichirmon her på AF etterlyste snegler. Vi bor i samme by, så her er det ikke noe problem å dele "fangsten". Jeg mistenker nesten at jeg er grunnen til hans sneglemangel, ettersom jeg er flink til å renske de lokale dyrebutikkene for snegler
Bichirmon fikk en haug med pestsnegler av meg pr post rett etter påske, og var strålende fornøyd. Han ble ganske overrasket over mengden, ja Pestsnegler tåler nesten alt, så postgangen er "just a piece of cake" for dem. Send i vei!

Som nevnt av Dyrehagen ovenfor er det ikke mye som dreper dem, selv ikke av snegledrepende midler.
Brukte et spesielt parasittdreptende middel i noen akvarier for litt siden, og det sto i bruksanvisningen at "it WILL kill snails!". Så jeg tok ut eplesneglene. Godtet meg over tanken på at alle pestsneglene skulle ta kvelden...
Pøh!
Tror du de gjorde det eller? Det krydde av dem like mye som før. Tror neppe en eneste en daua av parasittmiddelet.

Selger sneglene, hvis noen vil ha de!

2 stykker for 1 krone!

Se på annonsen!
Spiser Kulefisk litt myke snegler?

(har ikke kalk i vannet)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap