Levendefor sesong etterhvert?

Hvordan er det nå her på vestlandet, er det noen vits å ta en tur med håven? Tror Galaxyène mine hadde likt litt levende snadder.

Og noen som har tips til hvor jeg kan få tak i en bøtte/stor boks med lokk som kan brukes til å frakte godsakene i?
Vet at Mikkel var ute en liten tur sist søndag i "Vangen". Lite å få, sikkert pga. kjølig vær. Så snart sola titter fram og skaper litt varmere overflatevann regner jeg med godsakene kommer høyere opp.

Regner med de har bøtte med lokk på f.eks. Spareland på Raglamyr i vårt distrikt

På neste klubbmøte i HAK, 7. mai blir det trolig en tur i "Vangen" etter levendefôr. Ved dårlig vær holder vi oss innendørs. Klubbauksjon blir det uansett
JUpp, har sett det-jeg stiller. En stund siden sist pga operasjon men nå er jeg snart fit for fangst
Har noen her en link til bilder av diverse levende-for-kandidater? Koser meg med å rote rundt i vann og bekker, men det er liksom litt allright å vite hva jeg kan ta med hjem.
Levende for

Jeg har fanget levende for hele vinteren. Dafnier og hvite mygglarver for det meste. Mulig det er det litt varmere klimaet som gjør det mer tilgjengelig på disse kanter.
Jeg var en liten tur i "Vangen" her i Haugesund i kveld. Ikke mye å få rundt stupetårnet, men akkurat nok til kveldsmat i yngelkarene Mest små hoppekreps ble det og selvsagt et par vannmidd.
Når vi snakker om levendefor fra naturen vår,faller rumpetroll under kategorien ulovlig å bruke som levendefor? De er jo ganske proteinrike og bra egnet til fiskefor for litt større fisker som scalarer,øreål og gjedda mi
Fredrik84
Når vi snakker om levendefor fra naturen vår,faller rumpetroll under kategorien ulovlig å bruke som levendefor? De er jo ganske proteinrike og bra egnet til fiskefor for litt større fisker som scalarer,øreål og gjedda mi :)

Rompetroll er helt og fullt ulovlig. Sånn er det med den saken.
Var det jeg trodde de kanskje var ja. Litt synd da tanten min spurte meg her forleden om jeg ville ha en drøss med froske egg fra hagedammen hennes. Hadde jo vært veldig lett å klekke frem disse som fòr på samme måte som andre klekker frem artemia :p
Frosk og padder er vel fredet også er de ikke det? Ikke sikker men jeg innbilte meg at de var det.
Karl Inge S
Frosk og padder er vel fredet også er de ikke det? Ikke sikker men jeg innbilte meg at de var det.

Jepp, de er fredet
Karl Inge S

Alle pattedyr, fugler, amfibier og krypdyr er fredet, også reir og bo.

Vanskeligere er det ikke

Samme gjelder alle moderatorer også :P
MC Darup
Samme gjelder alle moderatorer også :P

Jepp, heldigvis Men, vi kan kanskje oppleve at "Direktoratet for moderatorer" åpner for jakt på oss deler av året

Da blir det skummelt!

Var innom Førrestjønna like ved tunnelen, innerst i Førresfjorden, i Tysvær en snartur i ettermiddag. Mye smått, cyclops og andre småtteri (små dafnier?). Endel vannmidd fulgte også med. Det lover i allefall godt.
Caucamollyene mine ble virkelig fornøyd med fangsten fra Førrestjønna
Jeg og Dag var en tur i "Vangen" i går formiddag og fangstet. Ikke de store mengdene da, men det som var å få var store hoppekreps. I Førrestjønna sier Dag at det er store mengder nå. Jeg tenker meg innover en tur neste helg.
Gry
Har noen her en link til bilder av diverse levende-for-kandidater? Koser meg med å rote rundt i vann og bekker, men det er liksom litt allright å vite hva jeg kan ta med hjem.

Litt seint, men noen bilder her
For de her i distriktet som vil ut og fangste så kan jeg opplyse om at Tropehagen Zoo på Amandasenteret har flere gode, og store levendefôrhåver inne nå. Jeg har samme type selv og kan anbefale en slik på det sterkeste. Ikke noe å si på prisen heller, kun 199 spenn
Tilfeldig bekjentskap
© amanda c nagell
Reklame for plussmedlemskap