Peru 07 (side 17)


Takk for svar på vaksinespørsmålet.

Nå skal du jammen høre, Jørn. Har ikke sjekket svarene på CW ang den nye arten cory på en stund, men se her på siste svaret da;

I orderd 12 of them 3 weeks ago.
They were sold as Corydoras sp. Johanna and are verry expensive.
I think it`s no reynoldsi longnose, I have only seen 3 longnose, they never had the long dorsalis and
the black border.


Du mistet ikke alle vel........?
Gry
Takk for svar på vaksinespørsmålet. Nå skal du jammen høre, Jørn. Har ikke sjekket svarene på CW ang den nye arten cory på en stund, men se her på siste svaret da; I orderd 12 of them 3 weeks ago. They were sold as Corydoras sp. Johanna and are [B]verry expensive.[/B] I think it`s [B]no reynoldsi longnose,[/B] I have only seen 3 longnose, they never had the long dorsalis and the black border. Du mistet ikke alle vel........?


Har ikke mistet noen jeg.

Jørn
Var redd du hadde mistet noen siden du ikke kunne ha dem med på auksjonen. Det var da enda godt at de fremdeles er i live :0) Kan se ut som om du har noen kroner gående i karene.

Nå skal det sies at det ikke finnes noe info om denne johanna, så det er sikkert et salgsnavn, men det ser i alle fall ut som om dette ikke er en fisk du finner over alt.
Og her kommer rosinen i pølsa, svaret fra Ian Fuller!

Cory from Iquitos

I think this is a totally new species and one that I would like to have, May be I will see and be able to photograph one this coming weekend. I feel a new CW-number coming on.

Ian

Gratulerer Jørn!
Jørn Kåsa
[QUOTE=Gry]Hvordan er det med vaksiner før en slik tur? Trengs det mange, og holder det å ta de i en omgang, eller er det et vaksinasjonsprogram over flere måneder?


Hepatit A+B og Gulsot.Alt tas i en smell.I tilleg annbefaler jeg Diarevaksine.

Jørn

Gulsot er det Gul feber på dansk ( Yellow fever Fiebre Amarilla )? ..Jeg har i øvrigt vaccinationen .. Hvilke malariapiller ?


vh torben l
Gulsott er det som på fagspråket kalles Ikterus, eller hyperbilirubinemi. Hepatitt A, B, C, D og E er smittsom gulsott, som smitter på forskjellige måter, og har forskjellig alvorhetsgrad.
Peru.
Da er Tom på vei til Peru.Så vit jeg vet skal han blandt annet veldig langt opp i Rio Tigre.Lykke til Tom.Leser du dette i Iquitos så skriv noen ord.

Jørn

F:T+J
Rio Nanay.
Søndagene blir vi ofte innvitert på BBQ på en av sandstrendene.Derfor legger vi ofte inn en fridag på Søndag.Spesielt vis vi har vert på Salsa.
Selv da ser vi etter maller

Jørn
Torben Lyng
[QUOTE=Jørn Kåsa][QUOTE=Gry]Hvordan er det med vaksiner før en slik tur? Trengs det mange, og holder det å ta de i en omgang, eller er det et vaksinasjonsprogram over flere måneder?


Hepatit A+B og Gulsot.Alt tas i en smell.I tilleg annbefaler jeg Diarevaksine.

Jørn

Gulsot er det Gul feber på dansk ( Yellow fever Fiebre Amarilla )? ..Jeg har i øvrigt vaccinationen .. Hvilke malariapiller ?


vh torben l

Kjøp malariatabeletter i Peru.Samme tabelettene koster brøkdelen.
Var det i Mars du skulle til Peru og Mexico Torben?

Jørn
Jørn
Har kost meg med denne tråden for n'te gang...
Kan du beskrive typiske Corydoras biotoper fra området litt mere detaljert?
Ser dere dem oftest i elveløp, bekker, i små dammer i jungelen eller ...?
Strøm ? Sand eller grus ? Stein ? Blader ? Grener ? Røtter ? Lys ? Planter (hvilke?) ?
Er det forskjeller på biotopene mellom de forskjellige Cory-artene ?
Har du undervannsbilder fra typiske "Cory-biotoper" ?
Når dere er på slike fangstturer, tar dere med planter hjem ?
FEW
Jørn Har kost meg med denne tråden for n'te gang... Kan du beskrive typiske Corydoras biotoper fra området litt mere detaljert? Ser dere dem oftest i elveløp, bekker, i små dammer i jungelen eller ...? Strøm ? Sand eller grus ? Stein ? Blader ? Grener ? Røtter ? Lys ? Planter (hvilke?) ? Er det forskjeller på biotopene mellom de forskjellige Cory-artene ? Har du undervannsbilder fra typiske "Cory-biotoper" ? Når dere er på slike fangstturer, tar dere med planter hjem ?


Vi tar ikke med planter hjem.Blir vi stoppet med det har vi problemer med en gang.Corrydoras blir i all hovedsak fanget på sandbankene,men unntak finnes.Som "Yellow cat",som vi fanget i en pøl med blader og leire,i en utørket liten bekk."Peru Black" finner vi i en liten bekk på veien til Nauta.De er teritorielle så det er langt mellom de.De er derfor få og dyre,også i Peru.
Fisken kan vere dyr også der.Sycheri fanget vi feks på sandbakkene langt oppe i Nanay.(St Margarita)

Jørn
Jørn Kåsa
Corrydoras blir i all hovedsak fanget på sandbankene

Nok en god grunn til å gi coryene sine sandbunn!
Rio Momon.
Noen bilder fra denne nydelige elven.På det nederste bilde ser dere fisken som jeg solgte(maken til) tørket på Gol.

Jørn

F:Terje
Dyreparken.
Utenfor Iquitos er det en dyrepark som er vert et besøk hvis man tar en fridag.

Jørn

F:Terje
Jørn Kåsa
Kjæledyre til Terje.


Eg avkrefter denne påstanden her og nå!
Jørn Kåsa
Kjæledyre til Terje.


Jeg trodde det var Terje..
Donald
[QUOTE=Jørn Kåsa]Kjæledyre til Terje.


Eg avkrefter denne påstanden her og nå!

Beklager at jeg blandet dyra dine.Her er favoritten til Terje.

Jørn
Hehe. Du nærmer deg

Hint: "kvekk, kvekk".
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap