Peru 07 (side 20)

Francisco kommer en tur til Norge i Mai.Prøver å få til et foredrag om Stingray på en klubbkveld eller noe.Desuten lager "Perugjengen" en minneverdig dag eller to(med overnatting) for han og Mary Lou.(Noen forslag?)

Jørn
Plussmedlem
For noen som er "fiskeinteressert" så er vel dette noe som kan falle i smak...



Saltvann, men allikevel...
Et stykke unna Porsgrunn og Grenland, men det går jo fly

Er jo noe her også...



.., ikke helt det samme, men kortere reise.
Loomis
For noen som er "fiskeinteressert" så er vel dette noe som kan falle i smak... [URLBLOCK1] Saltvann, men allikevel... Et stykke unna Porsgrunn og Grenland, men det går jo fly :) Er jo noe her også... [URLBLOCK2] .., ikke helt det samme, men kortere reise.


Får vel holde oss i Telemark(her har vi jo alt) tror jeg.De har først vert i Frankfurt på messe og skal også den lange veien tilbake,så de har sikkert flyd nok.
Skal prøve og fritten ut om hva de egentlig har lyst til.

Jørn
Peru 08.
Vannet har allerede steget 5 m.Gleder meg til å besøke Belem i cano.

Jørn
Plussmedlem
Jørn Kåsa
Får vel holde oss i Telemark(her har vi jo alt) tror jeg.


Ja, dere har vel det meste...

Ta de med til Seljord. Det skal visstnok være noe kjempestort i vannet der. (Om ikke noen i Grenland akvarieklubb har fanget den og har den gående i et artskar.)
Dette er uten tvil den beste tråden på hele AF.
Jeg vil gjerne være med på en slik tur en gang.
Hvor lenge er dere borte for hver gang?
Fredly
Dette er uten tvil den beste tråden på hele AF. Jeg vil gjerne være med på en slik tur en gang. Hvor lenge er dere borte for hver gang?


2-3 uker.Alltid plass til en til.

Jørn

F:unge her Pedersen på mallejakt.
Prisen på noe sånt? Alt inkludert?

Åssen får man med fisk hjem og slikt? HVordan ordner dere det?
Fredly
Prisen på noe sånt? Alt inkludert? Åssen får man med fisk hjem og slikt? HVordan ordner dere det?


Prisen varierer ettersom hvor inntenst du vil fiske,hvor langt ut du hvil dra, osv.Viledager er nødvendig og billig.Sist brukte jeg 36000,-

Tar med fisken i 2 store kasser/koferter som er laget av laksekasser med påsyd trekk.

Jørn
Hvor ofte er dere av gårde da?
Blir nok til at jeg melder meg på en tur en gang
Herre min for en tråd Helt oppslukt her jeg sitter jeg Nydelige bilder, og for noen fisker *sikle sikle*. Vet nå helt sikkert hva jeg skal gjøre om jeg engang blir rik, uten tvil.

Har et lite sp.mål: Innlegg 167, side 17, midterste bilde, hva slags fisk er det?


God tur Jørn
ny, det er jeg det
Herre min for en tråd:) Helt oppslukt her jeg sitter jeg:) Nydelige bilder, og for noen fisker *sikle sikle*. Vet nå helt sikkert hva jeg skal gjøre om jeg engang blir rik, uten tvil. Har et lite sp.mål: Innlegg 167, side 17, midterste bilde, hva slags fisk er det? God tur Jørn:)

Takk

Leporinus Affinis.Vi kaller den bare for Ronnyfisken.Han er helt hekta på den.

Jørn
Fredly
Hvor ofte er dere av gårde da? Blir nok til at jeg melder meg på en tur en gang



Drar en gjeng ver høst.Nå drar jeg alene.

Jørn
Jørn Kåsa
Fanget noen Grenmaller der som jeg likte godt.Erlend har du noe navn på de? Hadde 3 men gjorde et veddemål med frøken Siljan.Klarer du å fange en med hendene er den din.Nå har jeg 2. F:T + J Jørn


Lamontichthys filamentosus kanskje?

EDIT: så ikke at Erlend hadde skrevet det...
Jørn Kåsa
Hva er dette? F:Henrik Jørn


En froskemunnmalle?
(innlegg 24)
Jørn Kåsa
[QUOTE=ny, det er jeg det]Herre min for en tråd:) Helt oppslukt her jeg sitter jeg:) Nydelige bilder, og for noen fisker *sikle sikle*. Vet nå helt sikkert hva jeg skal gjøre om jeg engang blir rik, uten tvil. Har et lite sp.mål: Innlegg 167, side 17, midterste bilde, hva slags fisk er det? God tur Jørn:)

Takk

Leporinus Affinis.Vi kaller den bare for Ronnyfisken.Han er helt hekta på den.

Jørn


Takk for svaret Skjønner godt at han er hekta på den, for den ser jo skikkelig stilig ut da
Peru 08.
Da har jeg funnet ut hvilke overaskelser Fransisco lovte meg.
Det var en Apistogramma fra Grensa til Ecvador (foto) og en ny rodhalet L- malle fra Pucalpa.Utrolig fine.Ser ut til at jeg faar med en del eksemplarer av begge.
Utolig moro aa komme ut i jungelen og se paa hoyvannet.

Jorn
Jørn Kåsa
en ny rødhalet L- malle fra Pucalpa.


Bilde? Størrelse? Slekt?

Nysjerrig, eg?
Peru 08.
Har i kveld planlagt noen fisketurer med Francisco.Det er lavsesong saa han har tid til aa vere med paa en del.
2/3 dager rundt,og paa veien til Nauta.(bla Ronnysjoen)Det gaar rykter om
at det er fanget/sett en utrolig fin Apistogramma i noen smaasjoer nord for Nauta.Dette maa undrsokes.
3 dager i Rio Manzam.(prover aa faa med en ny elv hver gang).
3 dager i sideelvene til Rio Nanay.(Jeg kommer aldri til aa bli ferdig med denne elven)
1 dag paa Rio Itaya.
Resten blir fridager tror jeg.

Kan noen gi meg navnet paa denne corydorasen?

Jorn
Peru 08.
Donald
[QUOTE=Jørn Kåsa]en ny rødhalet L- malle fra Pucalpa.


Bilde? Størrelse? Slekt?

Nysjerrig, eg?

Maa ta nye bilder.
Ancistruslignende sak.Storste her er ca 8cm.Ingen store barter,bare smaa tynne.Slank.Veldig klare finne kremfarvede prikker(smaa).
Meget pen.

Jorn.

Vedlegger bilder av noen andre fisker fra Stingray sitt annlegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap