Peru 07 (side 22)

Jørn Kåsa
Fra Iquitos til Nauta går det en vei på 7 mil.Den krysser en mengde bekker,men bare en elv.Rio Itaia.På bilde ser dere kryssningspunktet mellom,veien og Itaia.Sist så fisket vi fra Iquitos til kryssningspunktet (Itaia starter ved Iquitos).Denne gangen vil vi fiske herfra og oppover. Sjåføren(Wilson)kjører båten opp til broen tidlig om morgenen.Vi kommer etter i drosje(motocar)og møter han der. På bilde ser vi forøvrig gatekjøkkenet hvor vi spiste vår første Perumat. Nydelig mat. Dere ser også måneskjøen til høyre hvor Ronny fanget Apistogramma sp. Rett ned for gatekjøkkenet er det en strand hvor vi fanget corrys og grenmaller. Broen sees på det ene bilde. Foto:Thor Jørn


Ut i fra dette virker det som om Wilson er et menneske. Helt uffatelig trist isåfall. Kondolerer masse om du kjente han.
MaGunz
[QUOTE=Jørn Kåsa]Fra Iquitos til Nauta går det en vei på 7 mil.Den krysser en mengde bekker,men bare en elv.Rio Itaia.På bilde ser dere kryssningspunktet mellom,veien og Itaia.Sist så fisket vi fra Iquitos til kryssningspunktet (Itaia starter ved Iquitos).Denne gangen vil vi fiske herfra og oppover. Sjåføren(Wilson)kjører båten opp til broen tidlig om morgenen.Vi kommer etter i drosje(motocar)og møter han der. På bilde ser vi forøvrig gatekjøkkenet hvor vi spiste vår første Perumat. Nydelig mat. Dere ser også måneskjøen til høyre hvor Ronny fanget Apistogramma sp. Rett ned for gatekjøkkenet er det en strand hvor vi fanget corrys og grenmaller. Broen sees på det ene bilde. Foto:Thor Jørn


Ut i fra dette virker det som om Wilson er et menneske. Helt uffatelig trist isåfall. Kondolerer masse om du kjente han.

Dette så jeg faktisk ikke... Kondolerer så mye!
Jørn Kåsa
Noen flere bilder fra Stingray. [img]http://akvaforum.no/images/forum/12363_080114122328_1.jpg[/img] Jorn.


Ingen som vet hvilken dette er???
Peru 08.
Det er en Panaqolus vi fanget i Rio Huallaga i September.Gaar en gruppe hjemme i malletanken.Har foresten funnet ut at det staves Rio Manzan.
Vert runt i Belem i dag.Fryktelig moro.

Jorn
Peru 08.
Det er en Panaqulus sp som vi fanget i Rio Huallaga i September.

F:A.sp Sunset Orange
Tetra sp Peru China
Biotopen hvor vi fanget begge.

Jorn
Peru 08.
Her ser dere hvordan vi ringer inn en stor vannplante for aa fange Apistos og tetra.Fikk foresten ogsaa noen fine copeinaer og et par Rivuluser.

Jorn
Peru 08.
Bildene i innlegg 425,426 og 427 er fra veien til Nauta.
F:Sergio(den elste)
Rodriges
Et kryp som rusla rundt paa kroppen min til jeg fikk tak i den.
Peru 08.
Flere biotopbilder paa veien til Nauta.Svartvann.

Jorn
Peru 08.
Det tok oss en stund og komme opp herfra.Fra en krottersti nord for Nauta.
Til slutt maatte vi gaa til en lansby i nerheten og be om hjelp.Det fikk vi. Alle kom,til og med de gamle.(for aa se paa).Etterpaa var det mat og danseoppvisning.Trur malinga var ganske moderne men kjempemoro aa se og ikke minst hore paa.2 store og 1 mindre tromme.Dette var de eneste innstrumentene,men det ble utrolig rytmisk.Ingen sang.Litt rart egentlig.
Utrolig vennlige menesker.

Jorn
Professjonelle fremførere dette, Jørn?
utrolig fin tråd dette.
jeg skal helt klart være med deg7dere engang i nærmeste fremtid(vis jeg får lov til det da).
Har etter en lang samtale med kona fått klarsignal på at jeg kan være med "folk"som har erfaring på dette fra før. Og det har jo Du/Dere.

Så er det greit å melde seg på tur med Dere?

Fortsett med å lege ut bilder du-det er så utrolig "moro/intressant" og se "inn live".

Håper dere får en fortsatt knakende fin tur.
Jeg skal iallefall ligge i Hard Sparing frem til høsten Hehe
Donald
Professjonelle fremførere dette, Jørn?


Det var lett og se at vi ikke var de forste "turistene" de danset for.Etterpaa skulle de til og med ha betaling noe de fortjente(10kr).Maate ogsaa betale litt for at de loftet opp bilen.ca20kr.

Jorn
Peru 08.
[QUOTE=Ken Myrseth]utrolig fin tråd dette.
jeg skal helt klart være med deg7dere engang i nærmeste fremtid(vis jeg får lov til det da).
Har etter en lang samtale med kona fått klarsignal på at jeg kan være med "folk"som har erfaring på dette fra før. Og det har jo Du/Dere.

Så er det greit å melde seg på tur med Dere?

Ta kontakt naar jeg er hjemme igjen Tlf 92017677

Jorn
Peru 08.
Kl er 07 og Francisco spurte akurat om jeg hadde lyst til aa bli med fiskrene has paa Discusfangst til uken,Sansynligvis fredag og Lordag.Woww skal jeg endelig dra opp min egen Discus?Skjelver ved tanken.Da finner jeg ogsaa ut hvor Discusen staar.Herlig.
Det styrttregner ute saa i dag drar vi(jeg,Sergio og Rodriges)til Nauta.

Hola (eller er det sjao?)

Jorn
Fy fader.
Det misunner jeg deg ikke i det hele tatt:P
Lykke til da
Dæven døtte-det er min store drøm også, og "fiske/dra"opp diskuser.

Shit fine de diskusene du la ut bilde av.
Flott og spennende tråd..trur jeg har sittet her en time nå å lest og sett på bilder=)


(adiós er det, eller hasta luego(snakkes))
Frk. Marte
Eller chao ;)

Eller ciao
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap