Peru 07 (side 26)

alle skriver vell innlegg for det du gjør det vi alle har lyst til :P
Liker innleggene dine, det er masse fine bilder
Må ta meg en sånn tur når eg blir eldre
God hjemreise
Peru 08.
Vell hjemme igjen,mistet desverre mesteparten av Discusene.Ellers bare noen Apistoer og et par Narcissus.Tror det er første gangen jeg har reist hjem uten fulle koferter.Tok ikke sjangsen på overvekt når det bare var fisk som ikke var så innteresang.
F:En chiapo(kjent for sine broderier)kvinne som vil selge meg en brodert duk.
Chiapoene lever mellom Iquitos og Pucalpa.
De 2 andre er fra pakkinga i Iquitos.

Jørn
Velkommen hjem, Jørn! Godt å se familien igjen, tenker jeg
Velkommen hjem ja=) Synd det med Discusene da, men du har vel hatt det helt sheriff uansett=)
Takk.
Går noen rakkerer ned i kjelleren og venter på deg Mona.

Jørn
Jørn Kåsa
Går noen rakkerer ned i kjelleren og venter på deg Mona.

Og meg, håper jeg... Velkommen hjem. Ringer deg i kveld.
Peru 08.
Som vanlig er Terje Pedersen fotograf.

Jørn
Jørn Kåsa
Som vanlig er Terje Pedersen fotograf. Jørn


meet spesielle fisk. jeg vil bli med deg jeg og å fange flotte fisker
Hmm her var det utrolig mye flott, virkelig deilig å kunne drømme seg bort mens det stormer ute.
Men jeg lurer på: Hvordan er det å dra for bare å dykke/ snorkle for å se fiskene i sitt rette habitat?
Hvordan var det med igler, det er noe av det verste jeg kan tenke meg å finne sittende fast på min kropp nemlig?
Hvordan skal man kunne få med planter hjem, hva er reglene der?
Er det ikke egentlig litt dyreplageri og fange fisken, putte de i poser og de kanskje dør på veien?

Noen som kan hjelpe meg med bilder?
De skal nemlig ha om jungelen i barnehagen jeg jobber i og jeg har lovet å låne dem ett akvarie og scalarene mine som noe som kommer fra jungel, vil gjerne lære ungene at det finnes mer enn gullfisk og at jungel er mer enn trær. Derfor lurer jeg på om det er noen som vil være behjelpelig med spennende bilder jeg kan skrive ut og ta med??
Svarer i teksten.
Galemor
Hmm her var det utrolig mye flott, virkelig deilig å kunne drømme seg bort mens det stormer ute. Men jeg lurer på: Hvordan er det å dra for bare å dykke/ snorkle for å se fiskene i sitt rette habitat?Da drar du til en klarvannselv.De er det ikke så mange av,så undersøk nøye. Hvordan var det med igler, det er noe av det verste jeg kan tenke meg å finne sittende fast på min kropp nemlig?De er en bagatel i forhold til resten. Forekommer foresten sjelden. Hvordan skal man kunne få med planter hjem, hva er reglene der? Planter er forbudt å innføre uten spesiel tillatelse. Er det ikke egentlig litt dyreplageri og fange fisken, putte de i poser og de kanskje dør på veien? Hvor mange mensker dør det på "veien" til og med barn. Noen som kan hjelpe meg med bilder? Last opp fra nettet.Google søk bilder. Eller fra dette forum. De skal nemlig ha om jungelen i barnehagen jeg jobber i og jeg har lovet å låne dem ett akvarie og scalarene mine som noe som kommer fra jungel, vil gjerne lære ungene at det finnes mer enn gullfisk og at jungel er mer enn trær. Derfor lurer jeg på om det er noen som vil være behjelpelig med spennende bilder jeg kan skrive ut og ta med??


Jørn
Perufisk.
Noen bilder av Terje Pedersen fra fiskerommet i ettermidag.

Jørn
Jørn Kåsa
Gleder meg til høsten. Jørn


Hvorfor reise til Peru - Regnskogen på Venstøp nærmer seg...

Sjekk bildene

http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1053&thread_id=20757&message_id=189574&sr=1&mp=1
er det mulig å melde seg på turen montro??
*hmm grubble på*
hehe om jeg hadde hat råd og plass til fisk i karanten og egene kar så...
nei får vel slå det ifra seg.
kan godt skjønne at du gleder deg til høsten Jørn! gleder meg selv til å høre ifra dere igjen når du/dere reiser på tur!
blir det slik at du kommer til å ha fisk med på storauksjon 21 sep?
Hei Tom.
Kommer med masse fisk på Storauksjon,men det blir stort sett fra eget oppdrett.

Jørn
Nårtid reiser du Jørn?


Rune


Jørn Kåsa
Gleder meg til høsten. Jørn
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap