Bakgrunn i 6 kantet akvarie ?

Er det meningen at man har en bakgrunn i et slikt et ? f.eks der hvor en henger varmepumpa ?
Valget er ditt Det er klart at det er litt vanskeligere å få en bakgrunn pen med tanke på fassong, men det blir oftest penere med bakgrunn kontra sikt rett gjennom. Syntes jeg, i alle fall :p
Frank Angell
Valget er ditt ;) Det er klart at det er litt vanskeligere å få en bakgrunn pen med tanke på fassong, men det blir oftest penere med bakgrunn kontra sikt rett gjennom. Syntes jeg, i alle fall :p

Det er jeg helt enig i Frank. Skal hente mitt nybrukte 6kant akvarie snart, og tror jeg går for hjemmelaget bakgrunn på en eller to vegger.
Så supert tips her med isopor, sand og akvariesilikon så jeg prøver med friskt mot. Skal bli artsakvarie til palettene mine !!! hurra, gleder meg som en unge.
Gratulerer med nytt akvarie

Du får legge ut bilder av hvordan det blir når du har fått innredet det.

Får håpe du finner noen fine planter i dag da
Og at det blir godkjent hjemme Hehe
Hei Mats

Jotakk..hehe, det ble et dyrt besøk på Kilen ! Masse fine planter der ja så takk for tipset.
Skal ut å handle inn til bakkrunn i kveld så blir det vel en lang natt. Tanken passet forøvrig utmerket der jeg hadde tenkt den

Klart det kommer bilder !
Fikk du handla inn for å lage bakgrunn i akvariet?

Håper det går fremmover med laginga.

Vil gjerne se bilder av hvordan det ser ut underveis

Alt er kjøpt inn, skal til pappa og lager meg huler så fort han har tid også.

Har kuttet til to isoporplater nå, men er usikker på om jeg skal ha 2 eller 3..og om jeg faktisk ska sette de på utsiden av karet bak mot veggen.

Kunne nemlig ikke dy meg med å fylle opp og få på plass planter og rota jeg kjøpte på mandag. hehe. Kan greit få bakgrunnene oppi, men tenker også på dette med plassen i et såpass lite kar.
Lager i allefall to plater i dag/natt så får jeg se hva jeg ender opp med.
Pumpa jeg fikk med er mye penere å se på en min gamle Eheim, så jeg bruker den så lenge, setter heller inn to i perioder om det er behov for noe ekstra.

Har byttet filtervatt på 200l tanken og la det gamle i 50l. masser av gørr der som sikkert gjør nytte...håper jeg ! Vannverdiene var flotte i dag

Skal ta bilder i dag, lover !

Dette ble bare såååå bra En smule stolt jeg nå rett og slett !!

Fulgte "oppskriften" jeg fant her inne på å lage bakkrunn med isopor, akvariesilikon og sand.
Kjøpte en svær plate som var 2 cm tykk og kuttet den til etter de to glassene som skulle dekkes.
Laget litt bølgeaktig mønster som jeg skavet ut med kniv og forseglet det med varmluftpistol.
Så var det sand, måtte lage to lag av den lyse. Platene ble ganske tunge.

Platene lot seg faktisk skyve inn under kantene øverst i karet og sitter dermed ganske bom fast og helt tett.
Her er vannet grumsete som bare det ennå, men resultatet synes jo greit.

Dette blir jo kjempe bra

Du får ta noen flere bilder når vannet blir klarere da

Bare vær litt obs på at kantene øverst er løse, slik at det går å ta de av. Kan hende de løsner litt av presset fra platene innimellom :/
Mats Hansen
Dette blir jo kjempe bra :) Du får ta noen flere bilder når vannet blir klarere da :) Bare vær litt obs på at kantene øverst er løse, slik at det går å ta de av. Kan hende de løsner litt av presset fra platene innimellom :/

Ok, de sitter bra nå i allefall, får passe på det. Platene sitter så tett på hverandre at de presses fast i sidene så det er ikke sikkert trykket oppover er så stort, de er tunge som fy.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap