Innkjøring av ny pumpe.

Hvor lenge bør den nye pumpa gå i lag med den gamle før eg kan bruke bare den nye?

Den nye pumpa er ein Eheim Professionel II 2128.

Får den i dag å eg glede meg sånn
Vanlig anbefalt tid for å kjøre inn pumpe (uten at det er en gammel pumpe i samme akvarie) er vel 4 uker.

Så tror jeg ville brukt ca. halve tiden. Altså 2 uker.
Da burde du være sikker på at den er klar tror jeg.
Okai. Ja det vil eg tru. Satse på at da går fint.
Stine Idsøe
Hvor lenge bør den nye pumpa gå i lag med den gamle før eg kan bruke bare den nye? Den nye pumpa er ein Eheim Professionel II 2128. Får den i dag å eg glede meg sånn:D


Om du åpner begge pumpene og skviser over en del filtergørr i den nye eventuelt, om det er mulig, bytter en del filter materialet så bør det gå kjaptere enn 4 uker.
I den gamle(fluval 204) har eg bare noke stein lignande filter greie, så kor godt det går ann å skvise det, tja:P
Ta noe av "steinene" og legg i den nye pumpen.
Ok. Skal prøve å få det til.

Jaja, så sitter eg her då, med pumpe deler utover hele golvet og klør meg i skallen. Eg trenge ein mann! Hehe

Fest ditt fast i datt med en liten slangebit. Ja, men skal eg då klippe av ein liten slangebit eller? Er jo liksom ingen små slangebiter med:/ Uff, eg skjønne fint lite.
Stine Idsøe
KAOS! Hehe


Mitt i alt kaoset... ikke glem å skyll innholdet i kurvene rimelig godt. Det støvet som du ellers spyr ut i akvariet kan få fisken til å klø.
Ok. Godt du sa. Har aldri gjort detta her før. Blir vel ein del riving i håret i dag ja:P
Kan eg kutte litt av innsugsrøret uten at det gjør noken skade? Er altfor langt til karet...
Kutt i vei! Puss/skrap rørenden etterpå så du slipper å få "spon" i karet..
Flotte greie Men då gjer eg det. Skal til å skylle filtermassen no. Steike det er masse dill med ny pumpe.
He,he... Men d blir jo så bra!
Ja bra blir det, til slutt:P Håpe eg får det til.
No er eg ferdig og har satt kontakten i. Men det skjer liksom ikkje så mykje...hørres bare ut som en traktor på tomgang:P Har eg gjort noke galt eller må eg smøre meg med tolmodighet?
Nå kjenner jeg ikke til Eheim-pumper i det hele tatt, men på de eksterne pumpene jeg har hatt, har det vært en greie å pumpe med for å starte vannstrømmen. Men først har jeg også fylt hele filteret med så mye vann som mulig før jeg lukker det.
Du må få vannet ned i pumpa...sug i utløpet så filteret fylles med vann. Uten kontakten i..når det er fuldt start igjen...
Hehe, eg fant jo ut av da. Bare eg så er litt idiot. Var jo en stor ting eg skulle pressa ned, og da fyllte det seg med vann gitt:P No virke det vertfall supert! Tusen takk for all hjelpa
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap