Hvordan skremme livet av en gurami!

En mobiltelefon mot glasset! You will be amazed!

Hvorfor? Ingen andre fisker bryr seg.

Fikk tipset fra en kjenning som hadde gjort det med en svær kyssegurami. Og jaggu funka det ikke på dvergguramien min også.
Så du trodde det bare var fleip, og måtte prøve? :P
Curiusity killed the cat... uh... fish... eller noe sånt... ;P
Jeg, som er uhelbredelig nysgjerrig, men mangler en gurami (heldigvis) lurer nå på hva du gjør med dem mobilen? Lar du den ringe? Er det det som skremmer guramien ihjel, og dør den bokstavelig talt, eller var det bare en skrivemåte for å få frem at den bli livredd på? Ja, jeg er opprinnelig blond...
oj, gry! er du blond! det vil jeg se en gang! (for jeg nok sansynlig vis å?)

men ellers vil jeg vite hva du gjør med mobilen... for du holdt den vel ikke bare foran glasset uten å gjøre noe med den?(det jeg trudde du meinte):P
Eh???
Hvorfor skremme livet av en gurami!
Åsså dere som skriver så stykt om dyremishandling, gen manipulering, og for små kar:P
Re:
Fisken døde ikke, men jeg klarer det nok om jeg vil!
Man holder den rett og slett bare foran glasset! Lys og lys er sikekrt ikke diotisk det heller, om man virkelig vil se den dau. Skal prøve med andre fremmedlegemer senere, og se. Kanskje det er strålingen. :P

Og hadde jeg hatt skills til genmaipulere den, så.... *mohahahaha*
Tie, håper ikke du tar det som skrives her alvorlig :0)
Jeg vil selvfølgelig ikke gjøre sånt for å skremme en fisk (eller andre vesener for den saks skyld), men lurte litt på hvordan og hvorfor dette ble gjort.

Espen; du vil aldri se meg blond. Grunnen er at jeg sikkert er mer grå enn blond nå (tør ikke sjekke), så her blir det farging noen år til *glis*.
Forskjellige fisker har forskjellig syn. Ciklidene blir ikke skremte om jeg veiver foran karet fordi de ser vel bra nok til å se at det ikke er noen fare, mens tetraer fyker veggimellom. Tipper guramien bare ser noe veldig lyst veldig nært, og ikke ser bra nok til å se at det ikke er noe farlig.
Jeg tror ikke det har noe med synet og at de ser at det ikke er noe farlig. Å vite at en ting ikke er farlig henger jo sammen med kunnskap, eller i fiskens tilfelle instinkt om at en ukjent gjenstand kan være en fare. Her tror jeg faktisk jeg velger å mene at Guramien/tetraen er den fisken som viser størst intelligens (overlevelsesinstinkt), og at ciklidene er litt dumme ;0)

Dette var en merkelig tråd, som jeg ikke skjønner noe av.

Hvorfor i alle dager er det plutselig ok å skremme vettet av fisken, bare fordi det er en mobiltelefon, så ok at du kan skrive en tråd om det her og forklare hvordan det gjøres?
"Tips om hvordan plage akvariefiskene dine"

Håper hele greia var bare tull.

Kesol
En mobiltelefon mot glasset! You will be amazed! Hvorfor? Ingen andre fisker bryr seg. Fikk tipset fra en kjenning som hadde gjort det med en svær kyssegurami. Og jaggu funka det ikke på dvergguramien min også.
Gry
Her tror jeg faktisk jeg velger å mene at Guramien/tetraen er den fisken som viser størst intelligens (overlevelsesinstinkt), og at ciklidene er litt dumme ;0)

Her tar du nok feil. For når jeg tar opp plantetangen så er ciklidene gjemt bak første rot, fordi de vet at den går nedi karet :P Så jeg tror de vet at jeg ikke er så dum at jeg sender mobilen nedi karet
Eller kanskje vi har kan dra inn det jeg skrev om læring via erfaring ;0)
Nei vi får stoppe nå, så ikke folk tror vi med fullt alvor synes det er interessant å finne ut av hvordan man skremmer fisk. det synes jeg IKKE det er .

Mona; som jeg skrev litt høyere oppe; dette må IKKE taes alvorlig ;0)
mona o
Dette var en merkelig tråd, som jeg ikke skjønner noe av. Hvorfor i alle dager er det plutselig ok å skremme vettet av fisken, bare fordi det er en mobiltelefon, så ok at du kan skrive en tråd om det her og forklare hvordan det gjøres? "Tips om hvordan plage akvariefiskene dine" Håper hele greia var bare tull.

Dette henger så klart sammen med at jeg liker å pine søte dyr (guramier, kaniner etc).

Det var bare tull, Mona. Saken avr heller at jeg lurer på hvorfor akkurat guramien fikk panikk, og ingen andre.
For å være erlig, så trodde jeg det hele var en fleip... Derfor svarte jeg som jeg gjorde..
Mange bruker jo mobilen til å både filme og ta bilde av fiskene sine. Det gjør jeg også, og jeg har aldri merket noe negativt, annet en at levendefødere er noen fæle linselus...
Nå har ikke jeg guramier, så jeg kan ikke uttale meg om det faktisk skremmer livet av dem... ;P
Re:
Alle bør jo ha en gurami i husholdningen sin.
Kesol
Alle bør jo ha en gurami i husholdningen sin.

Ikke jeg Guramier er noe jeg aldri har vurdert å skaffe meg en gang.

Tror guramier er "highly over rated"
Flotte å se på, men ikke en fisk jeg kommer til å kjøpe tror jeg. HAdde en i det første karet mitt, og den var ikke snill med noen :0(
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap