Er du sneglefrelst og reisefrelst? En liten advarsel... :-S

Klippet fra http://www.dinside.no/php/art.php?id=24816

Conussnegler
Conusssnegler er vakre å se til, men er svært farlige. Fisken har snabel med gift som den bruker til å fange mat.

Sneglen holder til ved kysten av Australia, Karibia og sydøst-Asia. Det finnes mer enn sytti arter, men ikke alle er giftige. ABC News på nettet skriver at sneglene også har blitt kalt sigarettsnegler fordi det eneste du rekker å gjøre før du dør, er å røyke en sigarett. Universitetet i Melbourne har dokumentert tretti tilfeller hvor mennesker har blitt stukket av sneglen.

- Sneglen vil snike seg innpå en fisk, for så skyte ut en giftpil. Fisken faller om umiddelbart, sier Thomas F. Duda Jr. ved Harvard University til ABC News.

Lege Gunnar Hasle oppfordrer folk til ikke å ta på snegler i vannkanten.

Her er en artikkel med bilde. Den er så fin at jeg hadde definitivt gått i fella.... :-S
Den var jo flott! Men ikke så fristende å ha, nei. Jeg liker å kunne stikken hendene nedi akvariet uten å risikere annet enn å bli våt på ermene.

La du forresten merke til hva forfatteren av artikkelen het?
Night fever, night fever... Oooohh.. Nå får jeg DEN på hjernen. Takk skal du jammen meg ha! :oD
Aggi
Klippet fra [URLBLOCK1] [I] ABC News på nettet skriver at sneglene også har blitt kalt sigarettsnegler fordi det eneste du rekker å gjøre før du dør, er å røyke en sigarett. [/I]

Kanskje man klarer å holde seg i live dersom man lar være å ta den ene sigaretten ;P
Det er jo kjent at røyking dreper ;P

Gulli... Jeg er så sær når det gjelder musikk, at jeg ikke har peiling på hva du snakker om ;P
Nå er jeg helt off topic, men Barry Gibb... Bee Gees!
Hm... nå følte jeg meg veldig gammel, her...
Ahaa... Jeg har hørt om BeeGees... Så jeg er nok litt gammal jeg og.... Så gammal at jeg hadde glemt dem ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Katrine Moe
Reklame for plussmedlemskap