Indianergoby- yngel :)

Kjøpte 1 par indianer-gobyer på auksjonen som var i i Bergen for snart 14 dager siden. Puttet de i et midlertidig kar da jeg ikke hadde noe ledig. eter 5 dager forsvant begge to,skjønte ingenting for de virket jo helt fine og friske. Etter 2 dager dukket i midletid hunnen opp igjen og da begynte jeg å lure på om det kunne være egglegging på gang. Hunnen hadde vært rund og god og gul under buken,men hadde liksom ikke tenkt tanken før da.
Hannen har ikke vist seg i det hele tatt,ikke ved foringstid heller,så begynte å bli litt bekymret.
Men.i dag da jeg kikket inn i karet ,så pilte det noen ørsmå streker oppover i vannet ,det var yngel
Fremdeles har ikke hannen vist seg.så han har vel flere å passe på. Aner ikke hvor han holder til,men har en mistanke til at det er under noe eikeblad.

Så nå kommer problemet med å fore de opp.

Noen som har tips til dette?

Må bare si: Gratulere!!

Gobyer er veldig nært mitt hjerte
Takk skal du ha ,synes også det er fasinerende og flotte fisker.
Håper bare jeg klarer å fore de opp. De er ikke store knøttene
Hvilke vannverdier, størrelse på kar og innredning var det der du puttet de? Syns indianere er helt nydelige....
Karet er på 63 liter,vannverdiene har jeg ikke målt,men vil tro at ph en er forholdsvis lav da jeg har litt torv og eikeblader i det. Skal se om jeg kan få målt det i morgen.
Som sagt så hadde jeg ikke noe kar klart til de (impulskjøp),så karet var bare et resevekar som jeg hadde noen Ancistrusyngel ,eplesnegler og glødebåndstetraer oppi.Tetraene ble fjernet med en gang jeg oppdaget dette da,men de andre fikk være der.
Er bare litt bekymret for at ikke hannen har vist seg enda


Mvh. Sølvi
PHèn er på 6,GH og KH på 2,temperaturen er 22-23 grader

Legger ved et bilde av en yngel,dårlig,men klarer ikke å ta bedre bilde av disse bittesmå
Sølvi Gullaksen
Takk skal du ha ,synes også det er fasinerende og flotte fisker. Håper bare jeg klarer å fore de opp. De er ikke store knøttene :)


Til bittesmå yngel kan kanskje flytende fòr være en idè?
Jeg bruker det når temporalis- yngel er nyklekket.

Men det tar ikke lang tid før de begynner å slåss med bla flakfòr... Nyklekket artemia er jo en klassiker
Gratulerer så mye med Indianergoby-yngelen !!
Ja, Indianergoby-yngelen er ikke lett å ta bildet av, for ja de er uhyre små

Tips til for ja, da jeg fikk yngel på mine Indianergobyer i fjor, for ca 1 år siden matet jeg yngelen med nyklekket artemia helt i begynnelsen

Her er tråden min her på AF da jeg fikk Indianergoby-yngel
Du finner sikkert en god del tips her som du vil ha bruk for

Ellers om det er noe du lurer på så er det bare å spørre her !!

Maren =))

Bruker avsilt(sø) av cichlidesticks og avskallet artemia. Synes artemiaen er litt skummel da den forurenser mye synes jeg. Men det går jo ancistrus og eplesnegler der,så satser på at de klarer å renske opp.
Ja der var masse god info Maren
Desverre klarer jeg ikke fore med nyklekket artemia,så får håpe de klarer seg med det jeg gir dem. Har forresten masse javamose og flytende gaffelmose i karet så litt finner de vel der og. Ser ut til at de holder seg mest oppe i gaffelmosen .
Yngelen begynner å bli stor etterhvert og begynner å få farge på seg

Av 7 stk. er det 3 som har vokst opp,de er vel en 2 cm. nå
Takk,takk artig å se dee utvikle se fra noen ørsmå (usynlige)kryp til snart voksen str.
Noen flere bilder på oss da??(:
*glise*
Nytt bilde,tatt i går.De begynner å bli fine nå.
Oi!
Ja det ser jeg, disse blir nokk kjempefine skal du se!
Sølvi Gullaksen
Kjøpte 1 par indianer-gobyer på auksjonen som var i i Bergen for snart 14 dager siden. Puttet de i et midlertidig kar da jeg ikke hadde noe ledig. eter 5 dager forsvant begge to,skjønte ingenting for de virket jo helt fine og friske. Etter 2 dager dukket i midletid hunnen opp igjen og da begynte jeg å lure på om det kunne være egglegging på gang. Hunnen hadde vært rund og god og gul under buken,men hadde liksom ikke tenkt tanken før da. Hannen har ikke vist seg i det hele tatt,ikke ved foringstid heller,så begynte å bli litt bekymret. Men.i dag da jeg kikket inn i karet ,så pilte det noen ørsmå streker oppover i vannet ,det var yngel :) Fremdeles har ikke hannen vist seg.så han har vel flere å passe på. Aner ikke hvor han holder til,men har en mistanke til at det er under noe eikeblad. Så nå kommer problemet med å fore de opp. Noen som har tips til dette?
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap