spisse halefinner.

Hva kommer dette fenomenet av? En del sverddrage yngler og noen endlers har fått spiss hale nå. Hvorfor? Hva kommer dette av?
På hvilken måte er de spisse? Er de sammenklistret eller er de oppspist?
De er sammenklistret til en spiss. Kunn hale finnen. Ikke noen som har spist på de.
Tror jeg ville kjørt noen vanntester for å sjekke om det er mye nitrit eller nitrat i vannet.

Husk at disse levendeføderne bør ha litt høy gh. Dette får du til med gh+salt du kan kjøpe i dyrebutikken. En gh på rundt 10-15 er passe.

Sammenklistrede finner kan også være symptom på sykdom, men det er ikke mitt bord.
Finnes ikke nitritt i vannet. Kvaliteten er bra og gh ligger på 9 etter mine fisker. Sikkert syk fisken da. Smitter dette til andre?
Kan jo være innavl... :-S
ja får de spisse haler om det er innavl? Er det vanlig?
Har ikke hørt om at innavl kan føre til spisse (altså sammenklistrede halefinner). Men innavl kan bl.a. føre til nedsatt immunforsvar.

Tror det står noe om sammenklistrede halefinner i sykdomsartikkelen under gyrodactulus....

Men det er godt mulig at bakterielle infeksjoner også kan føre til sammenklistring av finner...
Vil anbefale deg å faktisk skjekke om finnene klister, eller om det bare er generell finneklemming.
Er det klissete greier, er det gyro. Da må du medisinere med f.eks Flubenol 15, eller Prazi Pro.

Klemmer de bare finnene, kan dette være ett tegn på stress og underkuelse.
Tilfeldig bekjentskap
© darlaa
Reklame for plussmedlemskap