Materialvalg for terasse. Blåfilter?

Hei. Jeg planlegger å ommøblere i mitt 240-liters akvarium og tenkte da å lage noen terasser. Jeg har noen lange steiner hentet i naturen som skal funger som front på terassene. (steinene kan sees på bilde av akvariet på min profil) men jeg trenger noe å fylle tomrommet bak steinen så da trenger jeg noen hint om hva som er best.

Lurte på om det er mulig å bruke blåfilter uten gjennomstrømning eller blir dette rene gassfeltet? Vil helst unngå å bruke isopor eller andre stoffer som flyter godt da jeg ikke har tenkt å tømme akvariet.

Andre alternativer jeg har tenkt på er å fylle med småstein eller sand.

Tanker og/eller andre ideer motaes med takk

MVH
Håvard
Du vil vel ha noen planter på terassene dine? Da må jo substratet bak være mulig å plante i?

Jeg bruker fin grus bak steinene. Synes den er mest stabil når man skal plante og luke i terassen.

Store planter som trenger mye bunnæring, planter jeg i nettingkurver, som er kledd innvendig meg gas stoff. Her har jeg bunnæring i, og grus\sand over. Da vil ikke røttene på store planter ødelegge terassene om du vil flytte planten, og de er lett å flytte uten å få bunnæring i akvarievannet.



Tilfeldig bekjentskap
© Brage Lien
Reklame for plussmedlemskap