Neontetra og egg

Lurer på om noen vet hvor neontetra pleier å legge eggene sine...?
I går var den ene neontetraen min så tykk, var litt redd for bukvannsott, men i dag er den like tynn, må jo nesten ha lagt egg. Men jeg ser ikke tegn til noe egg, ikke vet jeg hvordan de skal se ut heller. Det er en tykk til, men den er ikke så tykk som den andre var, vet det ikke er samme fisken, da disse svømte vedsiden av hverandre i går.
Noen lure tips? Som f.eks, hva skal jeg lete etter og hvor pleier de å legge egg? Har en del planter og røtter, røttene er okkupert av palettciklide par, så der tror jeg det er liten sjangse for at de små har tort å stikke snuta frem :o)
legger ikke de egg strødd utover i akariet da? så trur de kan være overalt jeg:P hehe... se på oppdrett i fiskebasen, der står det sikkert hvordan de legger egg osv... har ikke sjekka, så kan være jeg har feil... =D
Neontetra er eggspredere, og legger derfor eggene akkurat der de finner det for godt.
Lagt, og så glemt. Eller, lagt og så spist, er vel en mer vanlig hendelse

Du kommer garantert ikke til å finne eggene, det dreier seg om mikroskopiske små egg, som fiskene er eksperter på å finne\ ete.

Fisken kan også hatt forstoppelse, dette får de også til å ese som en brøddeig.
Gi gjerne litt nyklekket\ frossen artemia, dette hjelper ofte på om det er forstoppelse
Ok, hvis det var forstoppelse så har det ordnet seg nå. Og hvis det var egglegging, da peser jeg ikke for å finne de, som du sier Frank, så er de sikkert spist :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap