Utvendig filter til 85 L

Jeg skal bytte fra innvendig,til utvendig filter i ein 85 L,og vurderer å kjøpe dette filteret fra Webzoo:Tetra EX 700 utvendigfilter http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=263&produktid=2139&Navn=08.%20Eheim%20filtermedie%20sett.&HKatID=24

Er det noen her i forumet som har kjennskap til desse filtera?

Mvh.
Kjell-Arne.
Tror nok eg ville gått for Eheim sine utvendige filter dersom det er utvendig du vil ha.



Eg selv har meget gode erfaringer når det gjelder Eheim sine utvendige pumper, både de vanlige og de proffe pumpene.
TetraTec EX-serien har fått meget mye positiv omtale i forumet tildligere. Pumpene skal være både driftssikre og stillegående.
Har ennå ikke kommet så langt at jeg har fått satt opp av disse selv for å teste disse tverst igjenom

Av de filtrene det linkes til å tråden, ville jeg nok valgt Tetra framfor Eheim Classic. Selv hadde jeg nok valgt Eheim 2222, dette er ett plasseringsvennlig filter, med kanon egenskaper. Har dette selv i 96litern (er egentlig 2322, med integrert varme), og er strålende fornøyd!
Av Tetra ville jeg nok satset på den samme modellen som deg, kaharald
Da har jeg bestillt meg ein Eheim professional 2222.
Nå har jeg ingen erfaring med utvendige filtere, og lurer da på hvor ofte jeg må reingjøre det.

Mvh.
Kjell-Arne
Sjekk, her står det litt om hvor ofte...
Og her står det litt om hvordan en av de jeg ville ha stolt mest på gjør det;0)
kaharald
Da har jeg bestillt meg ein Eheim professional 2222. Nå har jeg ingen erfaring med utvendige filtere, og lurer da på hvor ofte jeg må reingjøre det.

Godt valg, dette

Når det gjelder behovet for rensing, varierer dette selvsagt etter belastning.
Selv tok jeg opp mitt 2322 for ett par uker siden, da etter ett drøyt års drift. Ventet å finne dritt i store mengder.
"Skuffende" nok, var det kun den hvite filterplanten som var noe møkkete. Resten ble mao bare satt på plass, og filteret ble startet i samme slengen igjen.
Slik det så ut, ser det ut til at jeg vil få behov for å rense dette anno jula 2008, eller der omkring

Jo skjeldnere rens, jo bedre.
Når du renser; prioriter svampen, vatt og kjeramikkrør(som kan renses gullende rene. Vatten kaster en oftest). Kulene kan du stort sett alltid la være som de er
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap