Vedlikehold av Eheim Aquaball

Har en Eheim Aquaball 2212. Denne har gått i nesten 1,5 år hos meg og ukjent hvor lenge hos forrige eier.

Synes nå pumpen ikke går så bra som den brukte å gjøre, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den.... Hadde den oppe forrige uke og kikket litt i den. Denne "propellen" inni hodet gikk greit rundt, men er det noe med en magnet? Hvor? Hvordan? Hva annet skal vedlikeholdes?

Finnes det en nettside med bilder el. Føler dette kanskje må inn med teskje :-s
Vedlikehold av aquaball.
Har en aquaball som jeg har gående i en yngle tank. Der er det mye smuts, så den må jobbe litt der. Det eneste jeg gjør er rengjøring av rotoren og rotor huset. Bruker noen små fleksible børster som fås kjøpt på de fleste faghandlere. (Billigst over nett, Webzoo ol.) Og bytter filter når det er behøvelig. Magneten du referer til er egentlig to, en i rotoren og en i pumpehuset (tror det er el. magneter). Det er de som driver rotoren rundt, men du trenger ikke tenke på dem siden de er innkapslet. Eksplodert tegning finner du på "eheim.de" under downloads, manuals.

Roy-Tore.
Roy-Tore Gjertsen
Bruker noen små fleksible børster som fås kjøpt på de fleste faghandlere. (Billigst over nett, Webzoo ol.)

Q-tips duger veldig greit også
Takker så mye. Har skrevet ut tegningene og den norske bruksanvisningen.
Har vaskedag i dag og har nevene fulle av klor og div andre vaskemidler. Akvariedag i morgen, da skal jeg undersøke dette nærmere. Kan egentlig ikke huske at min pumpe har effektregulator og diffusor....
Tilfeldig bekjentskap
© Elin Vesterengen
Reklame for plussmedlemskap