Vannnivåsensor

Ei venninne av meg påstår at det er mulig å få kjøpt (på Biltema eller Clas Ohlson - jeg husker ikke helt) en greie som varsler når vannivået begynner å nå opp til den. Det hadde vært veldig greit for meg som nå flere ganger har greid å glemme at jeg tappet vann inn i akvarier. Er det noen som kjenner til dette, og som vet hva det heter? Jeg har forsøkt å finne det på sidene til både Biltema og Clas Ohlson, men finner det ikke. Det hjelper ikke akkurat på jakten at jeg ikke har anelse som hva det heter. Jeg har søkt etter måler, sensor, føler, vann (fikk noen treff der, da... ).
De heter...
Nivåvakt, på claser'n.
Nivåstrømbryter, på biltema.

Du må vell ha noen andre komponenter,
for at dette skal fungere som en alarm...
Er du virkelig så lat at du ikke gidder å følge med når du gir fiskene dine litt friskt vann? hehe
Høyer'n
Er du virkelig så lat at du ikke gidder å følge med når du gir fiskene dine litt friskt vann? hehe

Tvert imot, jeg er så effektiv at jeg gjør flere ting samtidig... Særlig skravler på AF. Tre ganger har jeg vært nødt til å ofre håndklestabelen for å få tørket opp igjen sølet.
Dyrehagen
Tvert imot, jeg er så effektiv at jeg gjør flere ting samtidig... ;-) Særlig skravler på AF. Tre ganger har jeg vært nødt til å ofre håndklestabelen for å få tørket opp igjen sølet.


Du må bli strengere med deg selv Strengt forbudt å forlate slangen, ikke engang for å rydde rundt akvariet du holder på med e.l. Aldri, aldri gå fra når man holder på å tømme i eller ut vann.

Det er en grei og gylden regel som har spart meg for mye vannsøl, tipper jeg
Kjenner til problemet Heldig vis vet jeg alltid hvor mye vann jeg kan dytte i karene, siden jeg bruker 30L bøtter til dette.
Tapper alltid ned karene ett gitt antall liter vann, og har samme antall liter vann i bøttene. På den måten kan jeg skravle i vei på AF så mye jeg bare lyster, uten å måtte ligge der med håndklær å banne
mona o
må bli strengere med deg selv;-) Strengt forbudt å forlate slangen, ikke engang for å rydde rundt akvariet du holder på med e.l. Aldri, aldri gå fra når man holder på å tømme i eller ut vann. Det er en grei og gylden regel som har spart meg for mye vannsøl, tipper jeg;-)

Jeg greier utmerket vel å søle, selv om jeg står ved siden av, jeg. Men da søler jeg på andre måter Trøste og bære så mye vann jeg har greid å tømme utover gulvet her. Jeg er håpløs...
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap