Derfor får ikke eplesneglene mine barn.... (side 3)

Kan man ha sånne snegle"fanter" i et vanlig akvarium og?
Jepp, har dem i alle kar - bortsett fra tanganyikakaret, og det fungerer suverent!
Javisst, så lenge de ikke blir utsatt for salt, medisiner, eller sneglespisende fisk... (ciclider, botia, kuler...osv..)
Mine damer (og eventuelle herrer): Kan dere ikke deres kjemi og ernæringsfysologi :p?
Banan er ikke rik på kalsium (5mg\100g). Banan er derimot en av de fruktene, om ikke den, som er rikest på kalium(395mg\100g). Kalium og kalsium er to vidt forskjellige ting
Det virket iallefall ;P
Look who's laying - The movie
Bryte naturlover, jeg?
Ingen som har fortalt meg hva tyngdekraft er...
Mine barn skal nemlig opp og fram!
<embed src='http://www.bolt.com/video/flv_player_branded.swf?contentId=3292907&contentType=2' loop='false' quality='high' bgcolor='white' width='365' height='340' name='video_play_500' allowScriptAccess='sameDomain' type='application/x-shockwave-flash' pluginspage='http://www.macromedia.com/go/getflashplayer' />Get video codes at Bolt.
Aha
Nå har jeg funnet ut hvordan de får eggene til å skli oppover... De bruker undersiden på sålen. Krøller den under skallet sånn at den kan skyve egget på plass... Fasinerende!
Jøss - du er jo blitt eggspert!
Bilde1: Hva i alle dager? Pelle meg under skjørtekanten? Hva? Å, nei... Hihihi...!

Bilde2: Få vekk det der dyret ditt! Alltid skal det drive å henge over oss når vi skal kose oss! Husjt!

(Trine T: Nå er det sneglene som er eggspertene her, men de kan ikke lese så veldig gødt, så de tror de er med i en egg-spurt...)
Eggetyv!
My en snegle kan bruke denne sålen til, altså...
Her er det en som former den som en trakt i overflaten. Trakten suger aktivt til seg masse av yngelforet som består av artemia-egg...
Når sneglen har samlet nok, så bøyer den munnen under sålen og slurper i seg...

- Ikke rart at sneglene mine har fått opp potensen ;P
Det er forresten nesten alltid hannene mine som stjeler egg på denne måten ....
Hunnene mine tar heller for seg av "salaten"...
Så utrolig BRA Aggi :o)

Lov til å spørre om hvor du har fått lasta opp filmen?
Jeg måtte forminske en sneglefilm på you tube, ikke no morsomt å se på den siden filmen min var alt for stor og jeg vil ikke bruke penga mine på progr for å få den mindre (heller bruke penger på akvarier :o)) så da fikk jeg skrift over hele filmen at jeg må betale for å få det bort
Men filmen er egentlig kjempe kuul, en stor snegle sitter på ryggen til en litt mindre, så når den minste prøver å seile av gårde er det ikke så enkelt :o) Ikke lett å riste av en seig snegle......

Link til filmen : http://www.youtube.com/watch?v=f_kxves8O5k

Hvordan får man limt inn linken, sånn at det bare er til å trykke på den her?
Er det bare de store eplisene som legger egg? Hvor store må de være?
Har i forskjellige str her, men ingen har lagt egg.....
Den største er vel på str med en gofball, den neste under det, en plomme, under det igjen, litt større enn kirsebær og til slutt, de aller minste som selv er barn, erte str på dem.
Morsomt, men jeg lurer på hva du/ dere gjør med alle disse bebisene etter hvert som de vokser til? Får dere solgt dem noe sted?
Minieplisene mine blir nok kulemat, ihvertfall de aller fleste. Selv om det er hardt å skulle gi de bort til mat. De er jo faktisk utrolig søte når de er så små. Bittebittesmå, perfekte snegler, med skall og følehorn og alt. Det skjærer meg i hjertet å plukke dem ut og gi til kulene. Jeg skal riktignok beholde noen få. Epliser er bare utrolig kjekke å ha. Og utrolig gode algespisere. Bare så synd at de ikke kan gå i kulekarene. Epliser er egentlig utrolig fascinerende dyr. Jeg blir bare mer og mer glad i dem. I går fikk jeg sett "luftrøret" fullt strukket ut på den største snegla mi. Den var imponerende lang!
LNN
Morsomt, men jeg lurer på hva du/ dere gjør med alle disse bebisene etter hvert som de vokser til? Får dere solgt dem noe sted?
Noen vil jeg selvfølgelig beholde. Andre håper jeg å få solgt eller byttet
Lene E
Så utrolig BRA Aggi :o) Lov til å spørre om hvor du har fått lasta opp filmen? Jeg måtte forminske en sneglefilm på you tube, ikke no morsomt å se på den siden filmen min var alt for stor og jeg vil ikke bruke penga mine på progr for å få den mindre (heller bruke penger på akvarier :o)) så da fikk jeg skrift over hele filmen at jeg må betale for å få det bort :( Men filmen er egentlig kjempe kuul, en stor snegle sitter på ryggen til en litt mindre, så når den minste prøver å seile av gårde er det ikke så enkelt :o) Ikke lett å riste av en seig snegle...... Link til filmen : http://www.youtube.com/watch?v=f_kxves8O5k Hvordan får man limt inn linken, sånn at det bare er til å trykke på den her?

Hos Bolt er alt gratis (tror jeg). Filmene mine blir forminsket ved opplastingen. Litt irriterende kvalitet på resultatet, men, men....

Skal se filmen din etterpå
Lene E
Er det bare de store eplisene som legger egg? Hvor store må de være? Har i forskjellige str her, men ingen har lagt egg..... Den største er vel på str med en gofball, den neste under det, en plomme, under det igjen, litt større enn kirsebær og til slutt, de aller minste som selv er barn, erte str på dem.


Ja mine lilla er i golfball størrelse. De har ikke lagt egg tidligere... Men man må visst mate dem godt, og nå da jeg har dem i et yngelkar på 70 liter, så trenger jeg ikke være fullt så redd for at vannet skal bli forpestet av overfóring...
En annen ting jeg har lest er at hele kull har av og til en tendens til å bli samme kjønn.. Så har man en haug med eplesnegler fra samme kull, så kan man altså risikere at man ikke får avkom...
Jeg kan melde at mine har avlevert nok en babymais. Jeg oppdaget den i morges. Produktive er de ihvertfall
Så flott, Inger Anne!
Hvilken farge har du? Du kan sikkert få solgt unna noen istedet for å gi det til kula di... Men skjønner at du er fristet til å bruke det til kulemat også
Kanskje det finnes andre sneglertyper du kan bruke, som ikke er fullt så sjarmerende?
Eller kanskje du kan få folk til å levere pestsnegler på døra di i bytte mot et par eplesnegler? Den handelen hadde iallefall jeg bitt på hvis jeg hadde lyst på noen epliser Og selvfølgelig så er jo eplisene mer verdt enn pestsnegler, så da blir det mere kulemat
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap