Hvilke andre hobbyer har du?

Jeg har hatt mange hobbyer relatert til dyr... Har hatt haugevis med kaniner, drev og spant angoragarn fra angorakaniner gjorde jeg også...

I ti år hadde jeg hund, noe jeg savner enda... Ellers drev jeg en del med hest i tenårene.

Alt dette ble lagt på is da jeg fikk barnet mitt som nå er 6 år. Vi flyttet i borettslagsleilighet, og det var egentlig veldig nok å ha et lite barn helt aleine...

For et år siden, eller så, så fant jeg ut at jeg ville lære å spille litt på gitar, selv om jeg er umusikalsk til 1000. Har aldri kunnet en note...

En bekjent som er ganske flink til å spille, skulle undervise meg... Men det ble bare en tre fire gitartimer... Etter det, tror jeg jammen han ga meg opp, gitt :P Jeg holder nå på likevel, jeg... ;P
Her øver jeg, så kan dere høre selv :P Usjameg!
Dette var jo nesten som å lese om meg selv! Nå hadde jeg riktignok aldri kaniner, men marsvin har jeg hatt. Hest har jeg også holdt på med, jeg har vært med som hestepasser på litt større dressurstevner og hatt hest på halvfôr. Nå har jeg ikke ridd siden jeg ble student for seks år siden, men har lurt på å begynne så smått igjen. Hund har jeg også hatt, nå er det kun to katter og to akvarier her.

Akvariene er faktisk en litt nedprioritert hobby for tida, men det kommer seg nok når jeg flytter om en måneds tid. Nå bor jeg litt her og litt der, og da er det ikke så lett å følge dem opp dessverre.

Ellers spiller jeg også litt gitar, skjønt det har vært dårlig med det og i det siste. (I det hele tatt blir det lite tid til hobbier, studiene tar mye tid.) Jeg er ikke noe særlig flink, men har en pappa som spiller og som hjelper meg litt når det er noe jeg lurer på. Jeg leser heller ikke noter, men finner korder/tabulatur i bøker og på nett. Gitar låner jeg foreløpig (jeg har seks-sju her å velge mellom, riktignok), men jeg skal ha en egen bare jeg blir rik. Og ingen får høre lydklipp av meg, så tøff er jeg ikke!

Samboeren min er forøvrig interessert i lyd/bilde/hjemmekino, så det blir gjerne en film eller to i uka også. I tillegg leser jeg masse når jeg har tid, altså stort sett bare i feriene de siste årene. Nå har jeg nedtelling til 21. juli - da skal det leses!
Artig at du har så like interesser

Gitarer er vel ikke så dyrt? Jeg kjøpte den ene min på qxl... Riktignok en drittgitar, men den er bedre å spille på enn den andre jeg har...

Hestehobby, derimot.... *dåner* -Det er dyrt det.... og tidkrevende... Gitaren finner man alltids ti minutter til ;P Holder ingen konserter, akkurat... Så tøff er jeg ikke...hehe... Skal jeg prøve å spille for andre enn min datter, så blir det bare vas...
Vil tro at prisen på merkegitarer og dugane hester er nokså like. Alt fra 10000 til 200000++. Mye ekstrautstyr til begge deler også.

Mine andre hobbyer er bil, film/serier, musikk, fotografering, Manchester United og diverse design. Spiller også gitar, men er blitt for sløv med øvinga, får se om det tas opp igjen en gang.
mine andre hobbyer er hunder(har 2 hvite sibirien huskey), og jeg bygger "gromme"BMWer(ihvertfall med større motor en gjennomsnitts bilen
Hei!

Mine andre hobbyer er:

Jeg spiller innebandy i Sarpsborg Sharks som tok serie sølv i år (1 poeng unna gull).. Jeg spiller på gutt og junior laget!
Jeg liker også fotball LIverpool er BEST !! DE vinner finalen i kveld

Liker også å henge med venner

ord, lyd, nål & tråd, pelsdotten, bilder, levende bilder, venner og sosialt samvær.
Jeg er veldig glad i fisking (utendørs, altså!). Ellers er fotball (spiller litt selv på laveste old boys-nivå og er Liverpool-supporter) og bridge mine største hobbyer. Og så er jeg alvorlig sugen på hund, har vært i tenkeboksen veeeldig lenge...
Hjemme hos oss har vi alltid hatt en eller annen form for kjæledyr. Ikke alle samtidig, men noen ganger flere ulike samtidig.

Det startet da jeg var seks år. Mamma kom hjem med en overraskelse i en pappkasse. Hun åpnet overraskelsen, og nedi kassen satt et dyr.
"Oj! En kjempemus!!!" ropte jeg. Men det var ikke det Det var et rosett-marsvin Brødrene mine (3 stk) gikk med på å la meg finne navn til henne, og det ble Petra. Hun levde i hele fem år, og bodde i en appelsinkasse med spon på kassebunnen på kjøkkenet. Hun gikk aldri noensinne ut av kassen frivillig, selv om hun kunne lett hoppet over den lave tre-kanten. Vi tok henne med ut i blant på gressplenen, så hun fikk beite gress og løvetann. Favorittmaten var "agurk über alles"!

Så ble det senere hamster, akvarium, hund, katt, undulater og mange sebrafinker (de savner jeg enda!). Hamstere har jeg hatt flere av, undulater og katter også.
I noen år drev jeg med litt sporadisk ridning også, en venninne og jeg hadde hestedilla. Men det var ikke noe fast.

Det ble et opphold i katteholdet etter at katten jeg skaffet meg etter at jeg flyttet hjemmefra døde. Så ble det mye flytting hit og dit i tjue-årene, og da passet det ikke så mye med husdyr. Så ble jeg gift, gravid, skaffet meg katt, fikk barn, og katten avskydde babyen. Etter noen mnd ga jeg bort katten til svigermor, ettersom hun hadde to rasekatter fra før.
Et par - tre år etter at barnet ble født, begynte jeg å savne husdyr og div. hobbyer igjen.

I dag er den ene hobbyen min lagt på hylla, pga kroniske skulder- og senebetennelser i armene, så jeg får ikke sittet ved symaskinen og sydd patchwork lenger. Det ble for smertefullt, så jeg måtte bare skrinlegge det.

Akvariumshobbyen ble gjenopptatt og den bredde bare om seg og har nå fyllt et helt rom!

Siden jeg også flyttet i høst og nå for første gang på mange år har egen hage, kunne jeg begynne med min store hagehobby! Endelig egen hage, der jeg kan utfolde meg fritt! Jeg må lære en del, så hagen tar nok noen år å få slik jeg vil, men jeg har tilbragt mange timer der ute allerede i vår med graving, såing av frø, luking og planting
Jeg har ikke drevet med så utrolig mye tidligere, men har vel endt på tre hobbyer som jeg har nå: akvarium, foto og film.

Jeg er også veldig glad i musikk, som liten sang jeg mye, men det gjør jeg aldeles ikke nå Jeg gikk på en musikkskole i 3 år, hvor jeg lærte piano. Et virkelig nydelig instrument, men litt slapp øving og synkende motivasjon gjorde at jeg sluttet. Har ikke vært så flink til å vedlikeholde det jeg lærte, men motivasjonen er på plass nå, og jeg har veldig lyst til å ta opp den hobbyen igjen Blir vel ikke noe plass til den hobbyen før jeg flytter hjemmefra tenker jeg...

Foto har jeg alltid vært interessert i. Det å være ute i naturen å ta bilder - nei, da storkoser jeg meg!

Film er også noe jeg alltid har vært interessert i. Jeg er dvd-slave til 1000, og liker best sånne "tenke" filmer. Sammen med to av fetterne mine, har vi laget noen kortfilmer, og den ene filmen vant vi en konkurranse med

Akvarium er også en hobby sefølgelig
biXen
Vil tro at prisen på merkegitarer og dugane hester er nokså like. Alt fra 10000 til 200000++. Mye ekstrautstyr til begge deler også.

Du får merkegitarar til ein 6000-10000 også, med masse ekstrautstyr. Desse er ofte likså gode som dei til 20000

Mine andre hobbyar utanom akvarie er fotball og piano.

PS: Trur gitaren din ikkje er heilt stemt Aggi
Supermann
PS: Trur gitaren din ikkje er heilt stemt Aggi;-)

Hahaha.... Her er ingenting stemt... ikkje stemma ein gang... ;D
Fisk døgnet rundt
Tenker fisk dag og natt, og min andre store hobby er sportsfiske. Driver med stort sett alle displiner innenfor sportsfiske til alle årstider, alt fra fiske etter storlanga på dypet, kutlinger i fjæra og karpefiske.
Supermann
[QUOTE=biXen]Vil tro at prisen på merkegitarer og dugane hester er nokså like. Alt fra 10000 til 200000++. Mye ekstrautstyr til begge deler også.

Du får merkegitarar til ein 6000-10000 også, med masse ekstrautstyr. Desse er ofte likså gode som dei til 20000

Har selv en Epiphone, en av de dyrere SG variantene. Og den har en veldig unik lyd, så man får noe annet enn en Gibson som er naturlig å sammenligne med siden det er asia-Gibson. Men det er faktisk forskjell på den som koster 6000 og de som koster 18000. Både i byggekvalitet og i lydbilde. Men når det er sagt så er ikke de Gibson til 18000 verd 18000 i byggekvalitet heller, så det er jo en vurderingssak. Men man får såklart dugane gitarer til under 10000, spesielt til egen vanlig bruk. Mulig man kan få et rask av en hest til det også, ikke vet jeg :P

Gitarer er forøvrig en av de objektene som har fullt Norges monopol, og man får ikke importere gitar fra USA pga. avtaler med butikkene i Norge antar jeg. De er jo 1/3 prisen der.

Og folkens, Liverpool vinner ikke i kveld. Anyone but the scousers
Aggi
Gitarer er vel ikke så dyrt? Jeg kjøpte den ene min på qxl... Riktignok en drittgitar, men den er bedre å spille på enn den andre jeg har...

Jeg kunne jo kjøpt noe grisebillig, selvsagt, bare for å ha noe. Men hver gang jeg er innom en butikk for å prøve litt, så konkluderer jeg med at jeg like gjerne kan spare litt til og heller kjøpe noe jeg har lyst på. Og da havner vi i 10000-kroners klassen (det er forresten kassegitar jeg ser etter). Det er dyrt det, når man lever av kun studielån.

Artig at det er så mange musikkinteresserte her!

biXen
Men man får såklart dugane gitarer til under 10000, spesielt til egen vanlig bruk. Mulig man kan få et rask av en hest til det også, ikke vet jeg :P

Hehe.. Det ville i så fall være et rask, ja. (I alle fall for meg som er kresen X-dressurtante. Gang med fem til ti, så blir det mer brukbart.)
Problemet mitt er at jeg liker så fryktelig mye, og har vært innom det meste. Det mest stabile er vel min interesse for orientering. I år blir det mitt 27. år med orientering! Ikke verst av en 34-åring! Jeg er også fryktelig glad i håndball, men har vært nødt til å legge bort ballen pga. knetrøbbel (er det ikke typisk?). Jeg håper det ikke setter en stopper for orienteringa også

Som yngre holdt jeg på med jazzbalett, var innom speideren, tegne- og malekurs og ikke minst korsang! Sang er vel det som kommer på 2.plass når det gjelder ting jeg har holdt på med lenge. Ooops! Jeg glemte jo sportsfiske. Det har jeg holdt på med så lenge som jeg har kunnet gå på beina mine. Jeg liker forresten å bevege meg ut i skog og mark også, og aller helst på fjellet

I tillegg har jeg prøvd meg på det meste av håndarbeid, og det trives jeg fortsatt med, selv om det har blitt veldig lite av det det siste året. Og så har jeg jo dyrehagen min I tillegg til fiskene er det nemlig både undulater, dvergpapegøyer og bikkje her. Jeg liker å lese, men har en spesiell interesse for tegneserier.
Jeg spiller litt gitar og litt tverrfløyte, og har tatt litt sangtimer. Problemet er bare at jeg får fullstendig hetta med en gang noen hører på meg.
Ellers tar jo også hagen litt tid. Jeg ble hageeier da jeg kjøpte meg denne boligen i fjor, og, puh, det er nok å henge fingrene i. Men jeg synes det er hyggelig jeg, bortsett fra at Lillekrapylet forsøker å grave opp alt.

Jeg har helt sikkert greid å glemme en drøss av det jeg har holdt/holder på med. Til det er det rett og slett for mye. Jeg bruker å tenke at jeg har fått alt og ingenting. Dvs. at jeg har fått evner for så mye, men har blitt fratatt mye av muligheten til å utnytte dem, dessverre.
Grete
Hehe.. Det ville i så fall være et rask, ja. (I alle fall for meg som er kresen X-dressurtante. Gang med fem til ti, så blir det mer brukbart.)

Ja, og en gitar trenger heller ikke stallplass, mat, beite eller smed ;P
Mange som tror at det er innkjøpet av hesten som koster, men hold av hest er også dyrt. Bortsett fra hvis man har gård, da... Men uansett koster det...

hvis ikke jeg husker feil, så kostet en oppstalling som inkluderte alt, ca 3-4000 kroner i måneden da jeg drev med hest.

Jeg har aldri vært opptatt av konkurranseridning, så jeg kunne fint ha klart meg med en stødig gamp til å ri på tur med...

Husker da jeg gikk på jordbruksskole, da red jeg ofte barbak på fjordingen de hadde der. Jeg bodde nesten på den hesten...
Dyrehagen
Jeg spiller litt gitar og litt tverrfløyte, og har tatt litt sangtimer. Problemet er bare at jeg får fullstendig hetta med en gang noen hører på meg. Jeg har helt sikkert greid å glemme en drøss av det jeg har holdt/holder på med. Til det er det rett og slett for mye. Jeg bruker å tenke at jeg har fått alt og ingenting. Dvs. at jeg har fått evner for så mye, men har blitt fratatt mye av muligheten til å utnytte dem, dessverre.

Kjenner meg godt igjen her, ja... ;P
Aggi
Ja, og en gitar trenger heller ikke stallplass, mat, beite eller smed ;P

Ikke?! Hva slags gitareier er du? Kun det beste for gitaren min *tørkestøvav* :P

Har man en skikkelig gitar bør den lagres skikkelig og gås over av en som kan bra med gitarer en gang i blant. Så utgifter er det, men absolutt ikke i nærheten av en hest. Men gitarer adlyder alltid, så lenge du stemmer dem
Mine Hobbyer
Modellfly, Fikse biler, bygge basskasser til bil, Reparere PC`er for folk.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap