Tilbud - Har jeg gjort noe dumt?

Hei. Var å kjøpte meg et 70liter Juwel akvarie i helgen. skulle oppgradere fra et 35 liter. I butikken fikk jeg tilbud å kjøpe en utstillingsmodell Jebo 160 liter (tror jeg) for 2000,- helt nytt. (vanlig pris var ca 8000,-) Det var en stor hjørnesak med skap under. Siden jeg går innunder nybegynner takket jeg nei. Gjorde jeg noe veldig dumt da??

Har vært borti mange som har hatt problemer med Jebokarrene. Karrene i seg selv er vel greie nok, men det tekniske utstyret som følger med er ikke noe å skryte av.

Om du har gjort en tabbe eller ikke det skal jeg ikke si noe om, men jeg ville ikke ha kjøpt et 160 liters jebokar til 2000 når jeg kan risikere å måtte investere nytt tekninsk utstyr.

Det er en grunn til at de vil kvitte seg med et kar de i utgangspunktet skulle ha 8000 for 2000.
Hos buddy har de enda igjen av det jeg har til datteren min. 96 liter til under 1200 kr. Det er Eheim sitt kar, og det følger med varmekolbe, termometer og innvendig eheimpumpe. Husker ikke navnet på karet. Det hadde et annet navn enn Eheim, men det skulle være Eheim som sto bak....
De hadde flere inne på vestkanten da jeg var der sist... Men en telefon-runde til buddybutikkene i by'n, vil jo avklare om de har flere inne...
Aggi
Det hadde et annet navn enn Eheim, men det skulle være Eheim som sto bak....
MP kalles det da. (Müller + Pfleger, ikke militærpoliti :p)
Frank Angell
[QUOTE=Aggi] Det hadde et annet navn enn Eheim, men det skulle være Eheim som sto bak....
MP kalles det da. (Müller + Pfleger, ikke militærpoliti :p)
Helt riktig, Frank! Jeg hadde tenkt å skrive GP, men syntes det hørtes litt muffens ut ;P
SoVe
Siden jeg går innunder nybegynner takket jeg nei. Gjorde jeg noe veldig dumt da??
Hvis grunnen var at du er nybegynner og ikke ville kjøpe et "så" stort akvarium, så var nok det en aldri så liten tabbe. Dette er en meget flott nybegynnerstørrelse på et akvarium. De fleste nybegynner faller i fellen av å kjøpe altfor små "akvarium". De er nesten mere som litt store syltetøyglass. Jeg mener at et flott nybegynnerakvarium er mellom 150 -250 liter.
Tja som nybegynner har du nok annet å ta deg til enn å irritere deg grønn over plastrælet til Jebo. Så slapp helt av og bruk heller pengene på et brukt kar av bedre kvalitet.
SoVe
Siden jeg går innunder nybegynner takket jeg nei. Gjorde jeg noe veldig dumt da??

"Når noe høres for godt ut til å være sant, er det gjerne nettopp det"

Altså gjorde du ikke noe dumt. Du var smart som avsto fra å kjøpe det elendige Jebo-akvariet.

En av de lokale zoosjappene her sukket enormt lettet ut da det siste av deres Jebo-kar endelig ble solgt. Det siste hadde stått leeenge i butikken og støvet ned. En gang jeg var innom der så jeg at det siste omsider var borte, og påpekte det; "Jasså, har dere endelig fått solgt det siste Jebo-karet?"
"Ja, gudskjelov! De der skal vi ALDRI ta inn en gang til!" sa en av de ansatte hviskende til meg da, for at de andre kundene ikke skulle høre det
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap