Skjevt gulv!

Hei!
Er sikker på at dette har vært diskutert her før, men jeg skal flytte akvariet mitt til bislett i tredje etage. Problemet er såklart at gulvet er så skjevt at TVen på hjul triller inn i veggen hvis den får sjangsen... Akvariet som jeg skal flytte er et juwel akvarie på 300 l. Det står på et møbel, men jeg tviler sterkt på at det er nok å justere bena slik at det står i vater. Hva kan legges under, uten å skade gulvet eller akvariet? Tåler et laminat gulv denne tyngden? Der hvor akvariet skal stå "knirker" gulvet hvis man står på det, så laminatet er åpenbart ikke lagt helt 100% riktig... Håper at jeg kan få noen svar på hva jeg skal gjøre!
Ett så sjevt gulv egner seg ikke uten korrigeringer til ett akvarie. Til det er sjangsen for stor til at ting går til he...

At laminatet knirker, kan tyde på at det er for stor høydeforskjell på ett begrenset område, i forhold til spesifikasjonene til gulvet. Dette er heller ikke bra...

Selv ville jeg rett å slett laget en ramme av kraftig plank, som var justert etter forholdene på gulvet. Har selv måttet lage en, da gulvet gjør ett stup på en god cm der jeg hadde en kommode med to 63litre.

Her ble det benyttet 2"x4", disse var for mitt formål så stive at jeg ikke trengte å høvle av for å få planten til å flukte med gulvet hele veien.
Ditt kar er jo ca 3 ganger så tungt, og her ville jeg nok sørget for at planken hele veien hadde god kontakt med gulvet.

Mye jobb? Helt klart...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap