Off topic-innlegg på forsiden

I det siste har den mer grinete delen av følelseslivet mitt begynt å komme i bevegelse pga alle off topic-innleggene her på forumet. Jeg skjønner godt behovet for et slikt underforum og ser helt klart at det kan ha en "community-byggende" effekt (fant ikke bedre ord...). Likevel, når forsiden på akvaforum av og til har nesten halvparten off topic innlegg (sjekket nå og da var det 4 av 10), så blir det drøyt. Jeg er en av de som klart foretrekker dette forumet foran "konkurrentene", men en titt inn på nettakvariets forside/siste innlegg gir et tydelig mer seriøst inntrykk for en som er interessert i akvarier. Vi skal ikke se bort fra at folk som kikker innom her for første gang bedømmer forumet ut fra det han/hun ser på forsiden av forumet, og da kan jo valget være klart.

Mitt spørsmål til "sjefene": Finnes det noen mulighet for å luke ut off topic-poster fra forside-oversikten og heller holde de lokalt i undergruppen? Er det bare jeg som er seriøst sær her, eller er dette noe som flere liker lite dårlig som meg?

KB
Først må jeg si at jeg aner ikke om det er mulig å issolere disse debattene fra de mest synlige stedene.

Men jeg er helt enig med deg, OT blir passer best kun i trådlisten for OT-innlegg.
Skal ta dette opp på bakrommet, hva utfallet blir, om noe, vil jeg ikke engang gjette på
Jeg er litt enig jeg også, til tross for at jeg bare er aktiv i off topic-trådene om dagen! De er liksom min måte å holde kontakt med forumet på nå mens akvariene mine står litt på vent... Men jeg ser hva du mener, denne typen tråder trenger forsåvidt ikke å vises på forsiden.

Samtidig er jeg ikke helt i mot visning på forsiden heller, jeg synes ikke Akvaforum framstår som mindre seriøst selv om det skravles litt om andre ting enn akvaristikk og tror egentlig ikke at det jager bort nye brukere. Dessuten tror jeg at slike tråder er litt typisk for årstida, det er varmt i været og folk tilbringer mindre tid foran karene, det gjenspeiles kanskje litt i forumet også? I så fall vil nok off topic-trådene bli mindre dominerende til høsten når aktiviteten stiger igjen...
Må innrømme at jeg er en utpreget off-topic-skravler, og jeg er helt enig at disse trådene ikke burde komme på forsiden. Synes også at slike tråder burde vært forbeholdt dem som logger seg inn, og ikke hvem som helst som googler på nettet.... Det er jo masse personlig som kommer ut i disse trådene....
Aggi
Synes også at slike tråder burde vært forbeholdt dem som logger seg inn, og ikke hvem som helst som googler på nettet.... Det er jo masse personlig som kommer ut i disse trådene....

Akkurat det må man vel bare tenke over og ta ansvar for selv. Jeg er ikke så aktiv, men helt klart lett å kjenne igjen. Allikevel vil jeg ikke legge ut bilde i bildetråden for eksempel.
Støttes, Knut!
Min trøst er at om noen ønsker å finne ut "alt" om meg, så må de lese gjennom halvannet tusen innlegg ;P
Og jeg tror jammen ikke det er verdt bryderiet....
Plussmedlem
Vi er stort sett enige i at OT-innlegg ikkje trengst å visast på forsida, og det gjer dei heller ikkje frå no av.
Holger Lockertsen
Vi er stort sett enige i at OT-innlegg ikkje trengst å visast på forsida, og det gjer dei heller ikkje frå no av. :)

Fantastisk! Takk! Ha en usedvanlig vakker dag, alle akvarister!

Supert! Da kan vi med god samvittighet fortsette å være sosiale
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap