- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Black molly yngel
Black molly yngel
Vi har 2 små black molly yngel i fødekar. De er ca 10 dager gamle. Når anbefaler dere at jeg skal slippe de ut?
De vi da være sammen med sverddrager, gule mollyer, kampefisk, prakt botia, 5 båndsbarber og en ildhale. Akvariet vårt er 180 liter og har ganske mye planter.
Pleier dere å ha noe sammen med yngelet oppi fødekassa?
De vi da være sammen med sverddrager, gule mollyer, kampefisk, prakt botia, 5 båndsbarber og en ildhale. Akvariet vårt er 180 liter og har ganske mye planter.
Pleier dere å ha noe sammen med yngelet oppi fødekassa?
Postet 26.05.07 kl 19:53
Er usikker på hvordan barbene er mot yngelen din, har ingen erfaring med dem selv. Har selv molly og kampfisk og med disse går det i allefall greit. Yngelen er jo flink til å gjemme seg og utrolig raske å svømme viss de blir jaktet på. Viss du slipper de ut i karet ditt kan det kanskje være lurt å tre en nylonstrømpebukse (klippe av litt av foten) over filterinnsuget slik at ikke yngelen forsvinner inn i filteret. Kanskje noen med barber og botia kan si noe om hvordan de er mot yngel?
Postet 26.05.07 kl 20:58
Postet 26.05.07 kl 21:05
Postet 26.05.07 kl 23:13
Postet 27.05.07 kl 09:43
Det går jo selvfølgelig an å prøve å slippe de ut i karet. Det værste som kan skje er at de blir spist opp. Trøsten er jo at mollyer får unger stort sett i ett strekk
Leste i fiskebasen (under oppdrett av guppy) at det ikke anbefales å ha de i fødekasse lengere enn i 1-2 uker. Det samme gjelder vel helt sikkert for mollyer og.
Tror nok det kan være lurt å ha en plante eller to i fødekassa. Når jeg har yngel i fødekassa, slenger jeg oppi et par flyteplanter, det virker som om yngelen liker å ligge å gjemme seg.
Leste i fiskebasen (under oppdrett av guppy) at det ikke anbefales å ha de i fødekasse lengere enn i 1-2 uker. Det samme gjelder vel helt sikkert for mollyer og.
Tror nok det kan være lurt å ha en plante eller to i fødekassa. Når jeg har yngel i fødekassa, slenger jeg oppi et par flyteplanter, det virker som om yngelen liker å ligge å gjemme seg.
Postet 27.05.07 kl 11:33