Ciklide

Hei. Har vært så heldig å få tak i en akvarium som er helt perfekt for meg.
Men fikk også med 3 stykk ceklider som jeg ikke finner ut av. Tok noen bilder og håper noen kan mere om disse en jeg.Kan man se om det er hanner eller hunner?? Har noer palett ceklider også er det mulig at de kan danne par???
Kjetil Olsen
Det ser ut som dette er en type Malawiciklider. Det finnes en rekke slike som passer mot bildene, vanskelig å gi en eksakt ID uten skarpere bilder.

Ser ut som du har regnbuefisker også, dette er fisk jeg mener har helt andre krav til det meste enn disse ciklidene...
Ja stemmer det. fikk de av en nabo som synes de var så fine. De stor trives (virker slik ) De leker mye og ser ut til å ha det bra.Men hva mente du egentlig?? feil fisk eller ?? kan ikke så mye om dette
Alle fisker har krav til vannverdier og kosthold.
Om en blander fisk som skal ha lave verdier av Ph og Gh, sammen med de i andre enden av skalaen, blir det fort ett uheldig miljø, for en eller begge arter.
I tillegg er det faktore som innredning, kosthold, vannbevelgelse og mye, mye mer å ta hensyn til
oki så da mener du egentlig enten kvitte seg med ciklidene eller regnbue fiskene. Har hatt de i snart 2 år sammen med palet ciklider og trodde det var ok. Men man lærer så lenge man lever.
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap