Modifisering av Juwelpumpe til rekekar

Driver å fikser på min innvendige pumpe. Siden jeg skal ha reker i karet. Har tengt å skrive litt mere og legge ut noen bilder jeg har tatt underveis...


Men har silikonert litt i karet og måtte demontere pumpa og filteret. Har derfor lagt blåsvampen fra pumpa i en kuttet 1 1/2 litersflaske. Med røret fra pumpa i bunnen av flaska, lurer på om det holder bakteriene mine i live?

Alt ligger i en bøtte vann fra jeg tappet karet..
Tror ikke du får allverden av sirkulasjon med dette gjennom svampen. Noe av kulturen vil sikkert kolapse, mens noe bevares.
Tror jeg får reker i morgen. Er det skummelt å bruke den svampen igjen da? Skal jeg riste den lett før bruk? eller bare kaste? :o
Skal gå bare bra det Gi den gjerne ett lite skvis i bøtta før du setter den i filteret.

Hvordan tenker du å forhindre at rekene tar bolig inne i filteret? Juwel-filtrene er noen møkkafilter med tanke på å dekke til alle innsug...
Øhhh, noe av planen er å skvise blåsvamp mot rillene på innsuget...

Skar hull under de orginale rillene, og kappet utblåsinga til pumpa. Så den passer ut av det nye hullet sitt. Pumpen sprekker veldig lett...
Tettet hullene til utblåsinga. Så da blir det ikke noe mye sirkulasjon i det ene rommet. Så varmekolben må på utsiden. I innsuget er det en svamp som er litt for stor som er skviset mot rillene, måtte ta av den grove typen, så det kommer inn nokk vann...

Noen andre idèer??
Må ha veldig høy vannstand får at filteret ikke skal pumpe seg tørt...
Har gått uten problem hittil. Selv om det har festet seg litt blader på innsuget.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap