Hvordan kan jeg få mer CO2 i akvariet?

Skal få Galaxyrasbora i dag, og de trenger jo litt mer CO2 i vannet. Hvordan får jeg det?

Er det nok med en sånn "bobleting", sånn som ikke skal stå nedi akvariet, som bare har en slage med brusestein oppi akvariet? (husker jo ikke hva det heter :P) Den lager jo også litt vannbevegelse også.

Det må liksom være noe jeg kan få tak i på en vanlig dyrebutikk, siden jeg må ha det i dag..
Det jeg mente var luftpumpe :P
Du sier CO2, men mener vel O2, som er oksygen?
Co2 er karbondioksyd.

Kan du ikke bare sette filterutblåset litt nærmere overflaten, slik at det bruser litt i vannspeilet? Det er nok oksygenopptak av det.
Ops.. *Rødme* :P

Jeg mente O2.. :P

Men det står på eska til pumpa at den ikke må være over vannet. :-S
ikke over vannet men rett under vann flata så det blir mye bevegelse i vannflata.

mvh fiskeren
Malin.P
Ops.. *Rødme* :P Jeg mente O2.. :P Men det står på eska til pumpa at den [I]ikke[/I] må være over vannet. :-S

Innsuget må ikke være over vann.
Jeg har ikke tatt noen ekstra grep, og mine galaxy lever i beste velgående. Bare lag mye bevegelse i overflaten, og om ting ser feil ut får du heller kjøpe en ren luftpumpe eller noen luftesteiner.
Det er også mulig på de fleste pumper å sette på en slangebit i utløpet slik at vannstrømmen i pumpa tar med seg oksygen fra slangen. F.eks på Fluvalpumpene er det et lite lokk i utløpet som du kan tre en slange ned i. Dette gir god oksygenmetning av vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap