Hva kommer dette av?

Har 4 kakdueciklider i et 180 liter (med 5 SAE og 2 Ancistrus).

To av ciklidene har blitt knall gule, og nå tror jeg at hun ene nettopp la egg i en av kokosnøttene. (har 3 kokos huler). Karet er helt prima for de, med MASSE gjemmesteder og godt beplantet. De har alle flotte farger, men spesielt hannen.

Men mens de har lekt (2-3 dager) med to hunner har bakfinnen hans blitt litt flisete. Noen av de andre har også blitt litt flisete, men ikke mye.

Jeg skjønner jo at det har skjedd mye for han i det siste, men bare lurte på om noen av dere andre har sett lignende med andre fisker når de leker. Er det stress, utmattelse? Hva kommer dette av.

Jeg er ganske sikker på at det IKKE er finneråte, for ingen av de andre symtomene passer, annet enn de flisete finnene. Oppførsel og alt annet er som det pleier, bortsett fra at han passer EKSTRA godt på frøkna inni hula da selvfølgelig.

Men vil dette bli bra igjen etter yngelen er kommet, eller hvor lang tid vil det ta. Han har vært så UTROLIG flott. Har sett masse bilder av kakduehanner, men ingen har vært i nærheten av min hann. Han har lange og MASSE farger. (en orange variant).

Håper på noen svar fra dere.

Forhånd takk!
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap