Valg av universitet

Er det noen her inne som har en formening om hvilket universitet som gir deg den mest solide utdannelsen innenfor biologi?

Vurderer å søke bachelor i biologi til neste år...
Klikk deg inn på nettsidene til de forskjellige universitetene og finn ut hva de tilbyr. Du kan jo for eksempel starte her. Etterpå kan du sammenligne, og google universitetet(ene), studiet, professorer o.l. for å se hva andre mener om disse. Jeg tror du kan finne mye info på den måten, og selv om det kan ta litt tid er det jo et ganske viktig valg du skal ta. Lykke til!

PS: En ting som kan være smart å se på er muligheter for videre studier etter bachelor, det kan jo være at du har lyst til å ta mastergrad etterpå, og da er det litt kjipt om det ikke tilbys der du først har tatt bachelorgraden.
Jeg studerer biologi i Trondheim, er nå ett semester inn i masteren. Mange flinke og engasjerte forelesere og artige ekskursjoner, særlig på det første året. Du har jo selvsagt de som ikke er fullt så interessante også da, men noen av de tror jeg alle studiesteder har, dessverre.

Det kan være litt vanskelig å få (korrekt) informasjon fra studieveilederne på NT-faktultetet, da de fleste enten ikke vet det eller mener noe annet enn det førstemann sa. Og de legger opp til at du må skaffe deg info på egenhånd.. Har hørt fra andre medstudenter som har flyttet til f.eks. Bergen at veilederne der er mye mer imøtekommende og at de virker til å interessere seg litt mer i din person.
Men nå vil jeg jo ikke skremme deg bort heller da, det finnes også flinke veiledere - man må bare vite hvor man skal gå! Dessuten er det jo ikke sikkert at man trenger å ha så mye kontakt med de heller da. Uansett, ring evt. møt opp personlig framfor å sende mail.

Her: http://www.ntnu.no/studier/biologi
har du litt generell info.

Her: http://www.nt.ntnu.no/studiehandbok/