Utslitt palettciklide

Palett-hunnen min har unger og hun er så utrolig optatt av å passe på dem så hun har omtrent ikke spist 9 dager, så hun er veldig tynn. Nå etter vannbytte oppfører hun seg helt rart: hun har hodet rett opp, kramper og er veldig slapp. Og nå klarer hun ikke og passe ungene lenger hva. Skal jeg gjøre? Håper på rådfort.
Hvor er pappaen da? Hos oss er de veldig flinke til å bytte på å passe ungene, slik at begge får spist litt
Hun har hvert sur på pappaen ganske lenge nå for en stund siden var de utrolig flinke til og bytte på og passe ungene men hver gang han har kommet i nærheten har hun jagd ham bort.
Nå har jeg fanget ungene i fødekar hvis ikke hadde de blitt spist. hun klarte jo ikke og passe på dem.
Huff, dette høres ikke bra ut nei.

Det er desverre slik at når fisken får rykkende svømming, og ikke klarer å holde seg rett i vannet, så er tilstanden alvorlig.

Det var nok riktig av deg å ta barna bort, men du kan ikke ha de lenge i et fødekar, om dette er et slikt lite av plast som flyter i overflaten.

Har du ikke eget akvarium, så kan du midlertidig ha de i noe annet.
Jeg har brukt store murerbøtter, lekekassen til en av barna mine, og slike plast oppbevaringskasser som man får kjøpt på Europris.

Om du bruker noe slikt, så må du innrede med planter(helst javamose) og noe stein\grus fra det gamle akvariet.
Yngelen trenger småkryp og alger som finnes i ditt gamle kar, å beite på innimellom foring.
Dette fenomenet skjedde nyllig med min palett hue også.
Hu vokta hula si og var ute av syn i mange dager, uten å spise eller vise seg.
Plutselig så jeg henne en morra her, dumpende rett opp og ned med munn opp og hale ned, altsa loddrett, rett under overflaten.
Tenkte hun kansje hadde blitt jaget eller no og dermed kansje var utslitt, så jeg la henne over i eget kar.
Der lå hun noe skjevt i 1,5 til 2 dager før hun døde.
Hun gispet noe veldig, for munnen gikk rimelig kjapt, som om det var surstoffmangel i vannet.
Karret hun ble flyttet over i har forøvrig 4 guppy og 12 gyppy yngel på 1 cm, og vann verdiene mine er helt normale.

Hva kommer dette av?
Er det lov å spørre åssen det gikk?(:
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap