Er dette noe å satse på til yngel?

Er innpå og kikker på sidene her flere ganger om dagen. Det er så utrolig mange stilige akvarier. Må nok si at jeg er blitt bitt at fiskedilla selv ja. Har liksom lyst på et kar i hvert rom. Fant en annonse på Finn i dag som jeg lurte på om jeg skulle slå til på. Det lille karet kan jeg ha yngelen min i. Er det noen som kan svare med på om dette er et godt kjøp og hva jeg evt må gjøre med et brukt kar før jeg starter opp? Legger med link:
Virker jo som et skikkelig godt tilbud.

Jeg anbefaler deg å la det stå en uke med vann i på et rom der det ikke gjøre noe om det blir vått (badet eller noe). Vi fikk 80 liter vann utover gulvet ved bruktkjøp - gøy.
Det skal jeg gjøre. Har sendt en mail til selger. Synes det var greit det lille karet også med både filter, lys og varmekolbe. Ypperlig til de små.
Juwel-karet koster nytt inkl bord ca 2000-2500.- Det vesle karet, koster neppe mer enn 3-400.-

Gjenskaffelsesverdi som ny, overstiger derfor salgsprisen med såpass mye, at jeg syntes prisen er akseptabel.
Må nok spørre om litt til
Jeg fikk kjøpe karene. Skal hente de på mandag. Etter tips blir begge stående i badekaret en ukes tid
med vann for å se om de holder tett. Selger sa at det største akvariet ikke er brukt på to år.
Han snakket om noe gummi nederst i pumpen som kanskje var morken/ikke holdt mål (Juwel 110).
Er dette noe problem? Selges det evt reservedeler til disse innebygde pumpene? Er det veldig dyrt?
Om karene ikke har vært i bruk på ett par år, bør du ta en ekstra titt på siliconet. Silicon han bli hard\ porøs, og da må det litt jobbing til for å være sikker på at vannet befinner seg på ett vist, ønsket sted.

Ang denne gummi-saken:
Dette er rett å slett en adapterfot, som forbinder selve pumpa med filterhuset. Om denne er ubrukelig, må den erstattes.
Juwel har siden dette karet så sin første fisk, byttet ut pumper\ gummifot minst en gang.
Det kan derfor hende at du må skaffe deg både selve pumpa (som er for svak i utgangspunktet) og ny fot. Dette regner jeg med passer til systemet ditt uten mer krøll.

Det jeg vil anbefale deg er;
Hør innom noen butikker, om de fører juwel, og om de har samme modell som deg.
Lån med deg hjem en gummifot\ pumpe, for å se om dette passer.

Pris på fot og pumpe, varierer selvsagt sterkt, men webzoo har denne til ca 250.- (original størrelse)
Om du velger å gå for en 50% sterkere modell, må du nok ut med 25.- kroner ekstra (oj, så ille :p)

Og ja; om du skulle trenge instruksjonsboka, er den her
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap