Lees Ultimate Gracel vac

Mottok denne i posten idag og får den til min store forskrekkelse ikke til å passe på på noen av kranene mine. Er det noen som vet om det går ann og få tak i "ad ons" som gjør at den kan feste seg?
Eneste muligheten jeg ser i motsatt fall er faktisk og bytte kraner, noe som jo vil bli svært dyrt.
Jeg har også denne, og heller ikke min passet hos meg.

Grunnen til det er at plast rillene i den som skal festes på kranen er for dårlige.

Det jeg gjorde var å kjøpe nye skjøtestykker i bad/rørlegger foretning.

Jeg skal også skifte den plast delen som skrues på dette skjøtestykket igjen da rillene i plasten blir slitt istykker.

Legger ved bilder av min
Takk skal du ha
Da får jeg ta en tur til en jernvareforretning og se om jeg finner noe som passer.

Takk for svar.

Vi måtte også skru på en sånn ekstra duppeditt på krana.
Inaktiv bruker
[External Image]
Tør jeg spørre hva dere bruker dette til.

Finnes
Nå er jeg ikke sikker på hva du mener med "dette" - ser ut som det mangler et bilde i tråden din.
Men Lees Ultimate Gravel Vac (eller In & Out slamhevert som den også kalles) er rett og slett en slamsuger. Den kommer i pakkeløsning med slange og et plaststykke (se bildene i tråden her) som gjør at den kan kobles rett på en vannkran. Systemet kan brukes til å slamsuge og tappe vann ut fra akvariet, og ved å stille på plastdingsen som er skrudd på kranen kan den etterpå brukes til å fylle vann i karet igjen. Veldig praktisk - ingen bæring av bøtter og veldig lite
søl Kan kjøpes her.
Jeg må bare få legge til at dette ikke egner seg dersom du har stort kar. Slamsugingen blir en tålmodighetsprøve, og for ikke å snakke om alt det rene friske vannet du bare pøser rett i kloakken. Dersom du betaler for vannforbruket vil du raskt oppdage at dette koster. Bruk heller hevert med god slangedimensjon til slamsuging.
Lucky1
Jeg må bare få legge til at dette ikke egner seg dersom du har stort kar. Slamsugingen blir en tålmodighetsprøve, og for ikke å snakke om alt det rene friske vannet du bare pøser rett i kloakken. Dersom du betaler for vannforbruket vil du raskt oppdage at dette koster. Bruk heller hevert med god slangedimensjon til slamsuging.

Det spørs hva du mener med stort kar, men jeg tapper ut ca 100 liter på ca 5 minutter. Jeg slamsuger sjeldent, men suget må faktisk stilles ned for å ikke suge all sand og grus rett ut, nå har jeg riktignok veldig høyt trykk på vannet = stor venturi-effekt (stort sug), ei heller betaler jeg for vannforbruket. 40% bytte av vann i min 240 liter tar ca 15 minutter (fyller saktere enn tapping)
Lucky1
Slamsugingen blir en tålmodighetsprøve, og for ikke å snakke om alt det rene friske vannet du bare pøser rett i kloakken. Dersom du betaler for vannforbruket vil du raskt oppdage at dette koster.


Enig. Jeg hadde denne vannbytte-greia, men kuttet den ut fordi det er et vanvittig sløseri med rent vann.
For å tappe ut vann fra karet, må man ha full guffe på vannkranen, for at den skal ha sug nok til å trekke vann ut av akvariet. Så da står vannkranen der og spyler rent vann rett i sluket på fullt øs, samt at du selvsagt må bruke rent vann for å fylle opp vann igjen. Man bruker minst dobbelt så mye rent vann som nødvendig.

Jeg synes den In & Out-saken medførte et helt meningsløst sløseri av rent vann. Hva er vitsen med å spyle så mye rent vann rett ned i kloakken? Vi betaler for kranvannet her, samt alt vann som renner gjennom kloakken. Vi har et temmelig høyt vannforbruk her fra før, om ikke jeg skulle begynne å spyle liter på liter rett i sluket også.
Synes det ble altfor mye sløseri.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap