Ahhh...enda en malle å identifisere.. :/

Ja, som overskriften sier, så har jeg fått i hus en ny malle her. Denne gangen ble det kjøpt som L-174, men nei da. Syns ikke den ligner i det hele tatt.

Det var vanskelig å ta bilde av fisken i karet da den er ganske så sky og ligger bare under en rot. Så jeg ble nødt til å ta den opp i en egen beholder, men der sto den jo aldri rolig, bare svømte fram og tilbake.

Jeg har ikke noe lokasjon eller noe annet om disse mallene.
De jeg har her er på ca 12cm, men jeg har en liten anelse om at den blir noe større.

Erlend, hjelp.
Hei, har du sett L-075?
Den ligner hvertfall litt...
Du er inne på noe der, men de bildene på PCF så ser det ut som L-75 har større og førre rundinger rundt hode partiet?
L-147
Jeg tror kansje det bare er litt sur i talla.

Dette ser nemlig ut til å være L-147. I følge "gammel" systematikk er dette da en Ancistromus sp. men om man velger å følge Armbruster er det da en Hemiancistrus sp. for å gjøre det enda mer komplisert har slekten også vært satt som synonym til Peckoltia

Jeg bruker Hemiancistrus om denne slekten, men den vil garantert få et nytt slektsnavn med tiden.

Om det er denne arten kommer, den fra Colombia og Venezuela, blir mellom 17 og 19 cm.
Små prikker på hode, større prikker på midt partiet, og prikker som danner loddrette streker på halepartiet. Unge eksmplarer har ofte prikker i halepartiet. Rygfinnen har horisontale forholdsvis brede svarte streker.
Arten kan også variere i forhold til lokalisjon.

E
Tror mest på L-147
L-75 er det i alle fall ikke. Den har mer markante runde prikker og er enda gulere, noen varianter har rødorange felt på halefinnen.

Tror nok det er L-147
Tilfeldig bekjentskap
© Mattias Allroth
Reklame for plussmedlemskap