Kirsebærrekehold?

hva trenger jeg for å starte et kirsebær reke kar?
jeg har 25l akvarium
fluval 1 pume
svart sand
2 ukjent plante
2 røtter
Trooor det er kjekt med masse mose?
bonefish.
hva trenger jeg for å starte et kirsebær reke kar? jeg har 25l akvarium fluval 1 pume svart sand 2 ukjent plante 2 røtter

Du må passe på pumpen, slik at ikke rekeyngel blir sugd inn i den.
Enten med å legge tett nett over, eller lage en pumpe bestående av sirkulasjon/ filtermatte.
Reker suges fort inn i mer åpne pumper :/
blå svamp?
kan jeg sette på litt plaxi glass å blå svamp å sette pumpa bak blå svampen?

Hvis jeg skjønner deg riktig burde det funke ja, men vil det ikke ta masse plass?

Jeg ville kjøpt en liten sirkulasjonpumpe og lagd en egen pumpe, det er faktisk ganske så enkelt!

Det ligger en annonse her hvor det selges sirkulasjonspumper, mener den ene kunne passe fint til deg.
Med forbehold, styrken på slike pumper er ikke mitt spesieltfelt *ler*
Fluval 1 er super å trekke nylonstrømpe på. Ta av pumpehodet, trekk på nylonstrømpetåspiss slik at den går litt over kanten, og så setter man pumpehodet på igjen sånn at strømpen blir i klemm mellom pumpehodet og filterdelen. Fungert lenge til meg
tror jeg går for nylonstrømpen
Espen
Fluval 1 er super å trekke nylonstrømpe på. Ta av pumpehodet, trekk på nylonstrømpetåspiss slik at den går litt over kanten, og så setter man pumpehodet på igjen sånn at strømpen blir i klemm mellom pumpehodet og filterdelen. Fungert lenge til meg :)

Har du bilde av pumpa med strømpen? Skulle vært interessant å se det.
Tror du tenker på 1+, Molly, på 1+ må nok en sag involveres et eller annet sted i beskrivelsen for å få det til.

Har en 1+ med nylonstrømpe påtredd, men jeg har måttet rense strømpa daglig for å få normal sirkulasjon. Den er rett og slett for finmasket og går tett. Har nå fjernet filterbunnen slik at vannet også kan komme inn der, og det funker mye bedre. Må vel nevne at jeg også har yngel i karet som fores tre-fire ganger daglig.
Jeg bruker denne luftdrevne pumpen i mine yngel og rekekar. Fungerer helt utmerket.
Tror du tenker på 1+, Molly, på 1+ må nok en sag involveres et eller annet sted i beskrivelsen for å få det til.

Har en 1+ med nylonstrømpe påtredd, men jeg har måttet rense strømpa daglig for å få normal sirkulasjon. Den er rett og slett for finmasket og går tett. Har nå fjernet filterbunnen slik at vannet også kan komme inn der, og det funker mye bedre. Må vel nevne at jeg også har yngel i karet som fores tre-fire ganger daglig.
Gry
Jeg bruker [URLBLOCK1] luftdrevne pumpen i mine yngel og rekekar. Fungerer helt utmerket.

Hvis jeg har en pumpe som denne i min 19 liter, må jeg skifte vann oftere enn jeg måtte ha gjort med f.eks Fluval pumpe?

Havengel:
det samme innlegget fra deg kommer mange ganger.
Har slettet endel nå.
Er det en feil hos deg, eller gjør du dette bevisst?
Gjør det selvsagt bare fordi jeg kjeder meg.

Har fått feilmelding om at "An error has occured" hver gang jeg har prøvd å poste, i to forskjellige vinduer her. Tydeligvis har jeg fått feilmelding og posten har blitt postet...

Får melding om at feilen ligger hos dere.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap