2 Liters akvarium

Hva kan man egentlig ha i et 2 liters akvarium? Ingenting? :P
Kan man ha et par reker? Eller blir det for lite?
Jeg vet at man kan ha Triops, men mine bor i 8 literen..

Akvariet er av plast, ikke glass.

Jeg har bare 5 Vanlige damsnegler i det nå! :P

Legger ved et bilde av akvariet:
Jeg syntes dette blir alt for lite til det meste. Det er jo verken filtrering eller annet utstyr som passer til dette.

Jeg ville brukt denne til frakt av fisk, om i det hele tatt
Men kan den kanskje brukes til fiskefelle? Sånn at man har tråd i den, også setter man den på bunnen av akvariet med litt mat i, også når fiskene svømmer inn i den, så lukker man den med tråden :P

Men det går vel greit å ha de sneglene i den?
Pestnegler burde gå bra, ja.

Ellers er jo et slikt kar kjekt å ha i bakhånd til en saltkur, fisk som blir mobbet(nødløsning selvfølgelig) eller lignende.
Det skal heller ikke mye til for å gjøre dette om til et glimrende fødekar for levendefødere.
Har sett at de selger disse "akvariene" på dyrebutikken hos oss men til å ha småkryp i. Ikke fisk....
Æsj :-S

DET vil ikke jeg bruke denne til.. For den er ikke tett oppå heller, mange små hull i den :P

Liker ikke småkryp :-S
De små hullene er jo for at krypene skal få luft skjønner du vel.. Hva med pinnedyr? Fasinerende skapninger sies det...
Skjønner jo at det er for at de skal få luft, men enn hvis de kryper ut?

Jeg får neppe lov av mamma og pappa å ha pinnedyr.. Er det ikke litt for lite for pinnedyr? Formerer ikke de seg hele tiden også?
De er veldig små til å begynne med. Kan bli ganske store. Sønnen til en venninne av meg holdt på med sånnt for noen år tilbake. Kjenner lite til de selv. Holder meg til katt, hamstere og fisk.
Biologisalen på skola mi holdt på med sånne for noen år siden.
De brukte ikke noe bur/kar, og det var ikke noe populært for engelsk-klassen som hadde 2 timer undervisning i samme rom. :p
Enig med Frank om at det er best å la være. Man forblir lykkeligst i hobbyen når man unngår å gå på for mange smeller. Dette gjelder spesielt tidlig i karrieren.

Skal man prøve seg med miniakvarium er 19 liter en fin størrelse.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap