Guppy med fødselsproblemer?

Legger ved noen bilder av min fødeklare guppy. Hun har vist tegn til at fødsel er nært forestående i flere dager, puster raskt, gjemmer seg litt unna de andre og ikke minst har hun en veldig tydelig hvit "tapp" nede ved gattfinnen. Denne synes å ha økt i størrelse og jeg begynner å lure på om noe er galt..

Jeg bruker ikke fødekar og hun blir heller ikke jaget av hanner, så det burde ikke være stress som evt. får henne til å holde igjen..

Det er litt vanskelig å si noe eksakt her, men det kan se ut som hun sliter stygt med å få klemt ut ungene. For meg ser det faktisk ut som om hun har en prolaps i "fødselskanalen", og at denne er på tur ut gatåpningen.

Desverre er det fint lite og ingen ting å gjøre her, annet enn å håpe på det beste.
Tusen takk for svar Da får jeg bare avvente situasjonen og håpe på det beste, ja.
noen av mine guppyer er sånn men yngelen spretter ut til slutt
ivertfall oss meg:P

håper din klarer seg da
Stian Salvik
noen av mine guppyer er sånn men yngelen spretter ut til slutt:) ivertfall oss meg:P håper din klarer seg da:)


Det var godt å høre, Stian Nå er det ihvertfall noe som begynner å komme ut, men vet ikke helt hva dette er..
Guppyhunnen er nå på bedringens vei, har begynt å spise igjen og blitt fått tilbake normal kroppsfasong Ser ikke ut til å være noen levende yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© Natalie S. Hårvik
Reklame for plussmedlemskap