gravide Platy ble helt lutrygget etter fødsel?

Hei!

Etter min blå/sorte Platy føde (ca 8stk) har den blitt helt lutrygget etter fødsel?.Hva har skjedd med den?. Den ser nå ikke veldig bra ut. (Bilde kommer)

TAM
huff ja
håper noen andre vet det, for både mine platy og guppyhunner blir av og til sånn hos meg også.. tar bare noen dager og så dør de.. Trist..
Mulle Mekk
håper noen andre vet det, for både mine platy og guppyhunner blir av og til sånn hos meg også.. tar bare noen dager og så dør de.. Trist..


Min Guppy død ikke, hun var veldig bøyd i ryggen :-S
Dette er en svakhet en stadig ser på slike fisk, som kan relateres direkte til innavl.

Fisken har her fått en permanent skade på ryggsøylen, som på sikt kan lamme fiskens bakkropp.
Jeg ville vurdert tilstanden til fisken, og sendt den til de evige fiskebanker om skaden er omfattende.
Takker for svaret Frank.Det blir vell kanskje mye innavl i akvariene rundt om kring ? denne kjøpte jeg i dyrebuttiken, men ingen garanti for innavl der heller?.Flott forum forresten, er ny her.

TAM
Eneste garanti når det gjelder disse fiskene, er at de har sett kvoten sin av innavl - og vel så det :p
Dette gjelder uasett hvor du kjøper de, enten det er privat eller butikk.
Da er det kanskje lurt å kjøpe et kjønn i en butikk eller fra en oppdretter, og det andre kjønnet hos noen andre? Da skulle man vel være trygg for innavl?
Siden fiskene er mettet med innavl fra oppdretters side, hjelper det ganske lite å kjøpe ett kjønn her, og ett kjønn der.

I tillegg er de fleste fisk levert av samme firma, så sjangsen for at det er en slektning er uansett stor.

VF er eneste måte å unngå dette på - til en vis grad Selv i naturen finnes det tilfeller med stor grad av innavl.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap