Gibbiceps eller Pleco ?

Denne store vakre damen arvet jeg av en kar med 60l. akvarium..stakkar lita. Hun har ikke god nok plass hos meg heller i 200l. men det får gå noen uker nå i nøden.
Han jeg fikk damen av visse kun at det var en hun, ikke art.
Hun er nattaktiv, fredelig og elsker agurk har jeg funnet ut. Det tok henne bare noen timer og finne seg en fast plass under en stor hul gren og der er hun det meste av tiden.

Helt enig, dette er en pleco (ikke Hypostomus).
Om det er en dame eller ikke, er dønn umulig å si. Det er ingen ytre kjønnsforskjeller såvidt meg bekjent på han og hunkjønn hos denne arten.
Flott malle

Får du for liten plass, kan du auksjonere den bort på neste klubbauksjonen vår
Tor Espen Skeie
Flott malle :) Får du for liten plass, kan du auksjonere den bort på neste klubbauksjonen vår ;)

Jepp ! Har vært inne på tanken, men enn så lenge nyter v besøket av damen, hun er virkelig et flott skue !!

Frank Angell
Helt enig, dette er en pleco (ikke Hypostomus). Om det er en dame eller ikke, er dønn umulig å si. Det er ingen ytre kjønnsforskjeller såvidt meg bekjent på han og hunkjønn hos denne arten.

Denne er vissnok en hun, i følge butikken hun kom fra, hadde hatt en mann der og fostret opp ett kull. Så det er Gunhild etter all sannsynlighet.
Herregud, kan ikke noen lage en tråd om bestemmelse av pleco og gibbiceps, som står i en slik ramme øverst i trådlisten? :p Det er jo så syyykt mange tråder om dette.
Sunniva
Denne er vissnok en hun, i følge butikken hun kom fra, hadde hatt en mann der og fostret opp ett kull. Så det er Gunhild etter all sannsynlighet.

Fikk du denne skrønen med på kjøpet eller måtte du betale ekstra for den?
Å drette denne arten er ikke noe en får til uten videre... Jeg stiller meg derfor uhyre tvilsom til forklaringen fra denne butikken

Det er vesentlig flere som er lotto-millionærer enn pleco-drettere her til lands. Hvor mange som sitter på masse penger vet jeg ikke, men såvidt meg bekjent har oppdrett av denne lyktes hos en enkelt akvarist - da i ett kar av en størrelse\ oppbygging de fleste av oss bare sikler etter
Nå er det i grunn ganske mange Lotto-millionærer i Norge, Frank. :p
Kesol
Nå er det i grunn ganske mange Lotto-millionærer i Norge, Frank. :p

Vet det, men det var for å sette det hele i perspektiv. De fleste bare drømmer om å vinne i lotto - akkurat som å drette enkelte maller.
Desverre\ heldigvis er det lettere å vinne i lotto enn å få avkom på slike maller.
Kesol : bleklager at jeg irriterer deg, men er nå engang grønn på dette

Jeg kjøpte den om at de hadde hatt et kull jeg, dum som jeg er, men etter å ha lest litt skjønner jeg at dette neppe er tilfelle gitt. Samme kan det være

Fisken er en flott pleco og ferdig med det.
Sunniva
Fisken er en flott pleco og ferdig med det.
Det er det viktigste Unger er ikke alt her i verden :p
Frank Angell
[QUOTE=Sunniva]Fisken er en flott pleco og ferdig med det.
Det er det viktigste Unger er ikke alt her i verden :p

Jepp !
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap