- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Sort Slørhale fått sår på kroppen over natten.
Sort Slørhale fått sår på kroppen over natten.
God aften : )
sitter å leser altså?
Men saken min er, jeg har 2 akvarier - en 60liter og en 40liter.
Har vist seg å være litt krangel i 40litern. Jeg har 2stk Slørhaler, 3 Platyer og en Kyssegurami. De er nyinflyttet alle sammen bortsett fra Slørhalene.
Og da jeg sjekka idag, har den sorte Slørhalen(den typen med digre øyer) fått sår på kroppen og finnene har blitt litt redusert, det jeg lurer på da, er hvilke fisker tror dere har gjort dette?
Jeg tror det er Kysseguramien som har gjort dette, og da har jeg flyttet den over til 60litern sammen med Mollyene, Kuhlii Ålene, 3 Neon Tetraer og 2 Ancistrus fisker Går dette bra, tror dere?
mvh
Akvarie-fersking fra Ghettoen på Hamar :P
sitter å leser altså?
Men saken min er, jeg har 2 akvarier - en 60liter og en 40liter.
Har vist seg å være litt krangel i 40litern. Jeg har 2stk Slørhaler, 3 Platyer og en Kyssegurami. De er nyinflyttet alle sammen bortsett fra Slørhalene.
Og da jeg sjekka idag, har den sorte Slørhalen(den typen med digre øyer) fått sår på kroppen og finnene har blitt litt redusert, det jeg lurer på da, er hvilke fisker tror dere har gjort dette?
Jeg tror det er Kysseguramien som har gjort dette, og da har jeg flyttet den over til 60litern sammen med Mollyene, Kuhlii Ålene, 3 Neon Tetraer og 2 Ancistrus fisker Går dette bra, tror dere?
mvh
Akvarie-fersking fra Ghettoen på Hamar :P
Postet 13.06.07 kl 19:38
Men kjære deg, hvorfor har du så mye fisk som blir alt, alt for store i så små kar?
Det er dømt til å ende med krangel, død og fordervelse.
Å flytte ett problem fra ett lite kar til ett annet lite kar, kan være løsningen, men er nok ikke noen langvarig løsning.
Det du trenger er kar med mye mer størrelse - eller arter som passer i så små akvarier som du kan tilby
Det er dømt til å ende med krangel, død og fordervelse.
Å flytte ett problem fra ett lite kar til ett annet lite kar, kan være løsningen, men er nok ikke noen langvarig løsning.
Det du trenger er kar med mye mer størrelse - eller arter som passer i så små akvarier som du kan tilby
Postet 13.06.07 kl 19:46
Frank AngellMen kjære deg, hvorfor har du så mye fisk som blir alt, alt for store i så små kar? Det er dømt til å ende med krangel, død og fordervelse. Å flytte ett problem fra ett lite kar til ett annet lite kar, kan være løsningen, men er nok ikke noen langvarig løsning. Det du trenger er kar med mye mer størrelse - eller arter som passer i så små akvarier som du kan tilby
Planer om større akvarium har jeg, men det trengs ikke enda da fiskene er veldig små. Ancistrus fiskene er knapt 2cm lange, mollyene er kanskje 4 cm, og neontetraene er veldig små. Kysseguramien er like stor som de 4 mollyene. Min lokale fiskebutikk sier det ikke er noe problem enda.
Kuhlii ålene er veldig små, og blir heller ikke spesielt store
Så, når du er ferdig med den leksjonen, kan du vel fortelle hvilken fisk du tror angrep min kjære Slørhale ?
Postet 13.06.07 kl 19:49
Postet 13.06.07 kl 21:19
Postet 13.06.07 kl 23:29
Postet 14.06.07 kl 09:27
Siden fisk neppe lar seg forhøre, vil det alltid dreie seg om gjetting, dersom en ikke tok fisken på "fersk" gjerning.
Noen fisk har mer identifiserbare bitemerker (storkjefter), men med den besettingen du har kan det egentlig være de fleste fiskene som har påført skaden.
Om du ber om ren tipping; guramien er min klare favoritt på bitesiden.
Noen fisk har mer identifiserbare bitemerker (storkjefter), men med den besettingen du har kan det egentlig være de fleste fiskene som har påført skaden.
Om du ber om ren tipping; guramien er min klare favoritt på bitesiden.
Postet 14.06.07 kl 09:37
Postet 14.06.07 kl 14:58